به گزارش کرب‌و‌بلا، مجید آقابابایی در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: تیم هلال‌احمر ایران هم‌اکنون در بیمارستان حله، جایی که جنازه‌ها منتقل شده، مستقر است، اما فعلا اجازه شناسایی اجساد را ندارند تا روال قانونی مربوط به این کار طی شود.

او با اشاره به آمارهای متناقضی که تا به حال از شمار شهدای این حادثه تروریستی منتشر شده است افزود: هنوز آمار دقیقی از تعداد شهدا در دست نیست و تا زمانی که تیم هلال‌احمر اجازه دسترسی به اجساد را پیدا نکند، نمی‌توان با قطعیت در این‌باره آماری اعلام کرد.

30 ایرانی در این حادثه مجروح شده‌اند
همچنین علی اصغر احمدی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشور در گفت‌و‌گو با ایرنا، گفت: سوختگی شدید شهدای حادثه انفجار کربلا مانع شناسایی هویت آن‌ها شده است.

احمدی افزود: بر اساس آخرین اخبار اعلام شده، این حادثه حدود 80 شهید داشته که به دلیل عمق این انفجار و شدت سوختگی جانباختگان، شناسایی و تفکیک این شهدا به‌راحتی و به‌سرعت امکان پذیر نیست.

وی در خصوص زخمی‌های ایرانی این حادثه نیز اظهار کرد: 30 ایرانی در این حادثه مجروح شده‌اند که پنج نفر آن‌ها در بیمارستان شهر شومالی و 25 نفر دیگر در بیمارستان شهر حله بستری شده‌اند.

به گفته احمدی، زمینه انتقال این مجروحان در صورت امکان جابجایی آنان وجود دارد.

عصر پنجشنبه گروه‌های تکفیری در پمپ بنزین الانوار در منطقه شومالی در حله واقع در مسیر کربلا به نجف دست به اقدام تروریستی زدند.

گفتنی است، پایگاه خبری اعماق، وابسته به داعش با انتشار بیانه‌ای مسئولیت انفجار امروز در منطقه «الشومالی» بابل را به عهده گرفت.

این گروه هدف از این انفجار را «کشتن شیعیان صفوی (ایران) و جلوگیری از بدعت‌گذاری در دین اسلام» دانست.

داعش با اشاره به عملیات موصل، مدعی شده که ایران و آمریکا با همدستی یکدیگر در پی نابودی اسلام واقعی هستند.