به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، دامنه درگیری‌های فرقه‌ای به دنبال درگیری گروه‌های افراطی پاکستان با عزاداران حسینی در شهر «راولپندی»و به آتش کشیده شدن یک حسینیه در بازار این شهر به سایر شهرهای ایالت پنجاب نیز کشیده شد. سایر شهرهای این ایالت از جمله «ملتان» و «بهاولنگر» نیز متشنج شد.
جمعه گذشته، وقوع درگیری بین عزاداران حسینی در شهر راولپندی با اعضای گروه افراطی «اهل سنت و الجماعت» باعث کشته شدن دست‌کم 10 تن و زخمی شدن بیش از 100 تن دیگر شد.
هنگامی که هیئت عزاداران حسینی از نزدیک مدرسه دینی «جامعه تعلیم قرآن» وابسته به گروه افراطی «اهل سنت و جماعت» عبور می‌کرد برخی از افرادی که داخل این مدرسه بودند خواهان زودتر به پایان رسیدن مراسم عزاداری شیعیان شدند که همین موضوع موجب بروز درگیری بین عزاداران و اعضای این مدرسه شد. پس از این حادثه، سرویس مخابرات این شهر قطع و در این منطقه حکومت نظامی اعلام شد. با این حال، گزارش ها حاکی از آن است که پلیس نتوانسته اوضاع را آرام کند و بنابراین از ارتش درخواست کرده تا با استقرار در چند شهر مهم این ایالت امنیت را برقرار کند.
با اینکه در شهر راولپندی حکومت نظامی برقرار شده بود اما مهاجمان ناشناس به حسینیه قدیمی این شهر آسیب رسانده و به حسینیه «حفاظت علی شاه» خسارت وارد کردند. همچنین یک حسینیه در منطقه «چشتیان» واقع در شهرستان «بهاولنگر» از توابع ایالت پنجاب به آتش کشیده شود.
گفته می‌شود که سربازان ارتش به علت وخامت اوضاع حفاظت از حسینیه‌های ایالت پنجاب را به عهده گرفته‌اند.
در همین رابطه ایرنا تصاویری از به آتش کشیده شدن این حسینه منتشر کرده است که در زیر می‌بینید:

 

resized_311961_961.jpg

 

resized_311957_947.jpg

 

resized_311962_586.jpg

 

resized_311958_553.jpg

 

resized_311963_809.jpg

 


به نقل از شیعه آنلاین