به گزارش کرب وبلا، سازمان بهداشت جهانی (WHO)  با صدور بیانیه‌ای٬ خبر منتسب به خود را از سوی روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» درباره «ازدواج نامشروع در جریان مراسم مذهبی اربعین» تکذیب کرد.

این سازمان در بیانیه خود همچنین استفاده از نام سازمان در خبر مذکور را به شدت محکوم کرده و ضمن اعلام این که احتمال دارد به شکایت از عوامل انتشار این خبر جعلی روی بیاورد، از تمامی رسانه‌ها درخواست کرد چنین اخبار دروغینی را بدون اطمینان از درست بودن منبع آن منتشر نکنند.

از سوی دیگر، الشرق الاوسط نیز در واکنش به بیانیه سازمان بهداشت جهانی که گزارش روزنامه سعودی به نقل از سخنگوی این سازمان را ساختگی و بی پایه و اساس خوانده بود، اذعان کرد که «اطلاعات اشتباهی» در این گزارش وجود داشته است.

الشرق الاوسط با اعلام قطع همکاری با سردبیر خود در بغداد که وی را عامل انتشار گزارش ساختگی «هشدار بین المللی نسبت به موارد بارداری نامشروع در کربلا» معرفی کرده، بر پایبندی خود به استانداردهای حرفه‌ای و اخلاقی و همچنین درستی و واقعیت در انتشار اخبار تاکید کرد.

گفتنی است این روزنامه ضمن اشاره به حضور دو میلیون زائر ایرانی در کربلای معلی برای مشارکت در مراسم اربعین حسینی، گزارشی جعلی و عاری از صحت تحت عنوان «هشدار بین‌المللی نسبت به موارد بارداری نامشروع در کربلا» منتشر کرده بود.

روزنامه فرا‌منطقه‌ای الشرق الاوسط، چاپ لندن و متعلق به خاندان حاکم در عربستان سعودی، در گزارش خود به نقل از شخصی به نام «گریگوری هارتل» که وی را سخنگوی سازمان بهداشت جهانی معرفی کرده، مدعی شده بود که وی از موارد بارداری نامشروع بیش از 169 زن عراقی در جریان مراسم اربعین امام حسین (ع) از طریق رابطه نامشروع آنها با زائران ایرانی خبر داده است.