به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایکنا، برخی از زائران در راهپیمایی اربعین از تصاویر مربوط به شخصیت‌ها و رهبران مختلف در جهان به خصوص رهبر انقلاب اسلامی ایران استفاده می‌کنند.

قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این خصوص گفت: مقام معظم رهبری به من فرمودند که شما از طرف من به همه زائران ابلاغ کنید که از تصاویر من در راهپیمایی اربعین استفاده نشود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه عنوان کرد: یکی از برکات اربعین می‌تواند این باشد که از خودگذشتگی‌های اربعین را به کشور بیاوریم و به مردم یاد دهیم که هر کس حسینی است باید اینگونه باشد.

وی با اشاره به این مسئله مهم که نباید استفاده فرقه‌ای از اربعین کرد و باید مراقب باشیم و جلوی افرادی که می‌خواهند مردم را از این سفر زده کنند را بگیریم، گفت: اگر شخصیت‌ها بخواهند بیایند و یکی یکی خود را در اربعین معرفی کنند و طرفدارانشان هم اعلام کنند که ما طرفدار این و آن هستیم این جمعیت از هم می‌پاشد و از بین می‌رود.

بر همین اساس مقام معظم رهبری هم نسبت به این مسائل حساس و هشیار هستند به همین دلیل سال گذشته به من فرمودند که از طرف من به زائران بگو «از تصاویر من در راهپیمایی اربعین استفاده نشود».

قاضی‌عسکر تصریح کرد: این تصمیم شجاعانه و دقیق مقام معظم رهبری در اربعین کارگشا بود. باید همین تصمیم و نگاه را به دیگران هم یاد داد که اینجا بحث امام حسین(ع) و وحدت اسلامی است و نباید شعارهای اختلافی خود را نشان دهد.