به گزارش کرب‌و‌بلا، گودرزی سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: تا به این لحظه حدود 479215 نفر از مرز مهران، 370286 نفر از مرز شلمچه، 245280 نفر از مرز چذابه و 61018 نفر به صورت هوایی از کشور به سمت کربلا عازم شده‌اند.

وی ادامه داد: در این بین مرز مهران با 40 درصد بیشترین تردد را داشته است.

گودرزی افزود: امسال شاهد افزایش خروج اتباع خارجی از مرزهای ایران به سمت عراق بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: طبق آمار تا به امروز افزایش 16 درصدی خروج اتباع افغانی، 21 درصد اتباع پاکستانی، 55 درصد اتباع عراقی و 8 درصد از سایر کشورها را از مرزهای ایران داشته‌ایم.

وی در خصوص مدت زمان حضور زائران در کربلا، گفت: زائران اربعین تا خود روز اربعین می‌توانند در عراق بمانند و تا 12 ام ماه آینده بیمه دارند.

وی در پایان گفت: برای اتباع افغانی تا دوشنبه همین هفته روادید صادر خواهد شد.

آخرین وضعیت تردد زائران اربعین در مرزهای ایران
فرماندهان مرزبانی ایران و عراق امروز در پایانه مرز بین‌المللی مهران دیدار و از گیت‌های ورود و خروج زائران اربعین حسینی در این مرز بازدید کردند.

در این بازدید سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ایران و سپهبد حامد عبدالله ابراهیم فرمانده مرزبانی و معاون وزیر کشور عراق در جریان آخرین روند تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای مهران و زرباطیه قرار گرفتند.

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشورمان اظهار کرد: این کنترل و نظارت بخصوص در ایام منتهی به راهپیمایی کنگره عظیم اربعین مضاعف شده و امنیت لازم در مرزها برقرار است.

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب مقامات و فرماندهان نظامی عراق با مقامات کشورمان افزود: سطح همکاری و روابط 2 کشور بسیار خوب است که این موضوع به امنیت کامل تردد زوار منجر شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: هیچ گونه مشکلی امنیتی در تردد زائران اربعین وجود ندارد و همکاری کامل بین فرماندهان نظامی ایران و عراق باعث سهولت در تردد زائران اربعین در مرزها شده است.

بیش از 1500 نفر از بامداد امروز از مرزها بازگشت داده شدند
سردار یاری فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: از بامداد امروز بیش از 1500 نفر که بدون روادید به مرز مهران رفته بودند از مرز مهران بازگردانده شدند.

یاری تاکید کرد: به هیچ وجه امکان خروج از مرز بدون روادید وجود ندارد و ازدحام جمعیت مانعی برای کنترل مدارک نخواهد بود.

طرح امداد خودرو ویژه زائران از چهارشنبه این هفته اجرا می‌شود
مدیر عامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو اعلام کرد: این طرح در مسیرهای منتهی به مرزهای سه‌گانه و برخی مناطق داخل عراق اجرا می‌شود.

سید رضا حسینی افزود: این طرح از روز چهارشنبه تا 3 آذر ماه اجرا می‌شود و حدود 600 امدادگر و تعمیرکار خدمات ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای خودروهای بین‌راهی خدمات به صورت رایگان انجام می‌شود.