به گزارش کرب‌وبلا، «علی بیرانوند» مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تأکید کرد بدون تعطیلی مدارس هم آمادگی پذیرش زائرین اربعین حسینی را داریم.

وی با اشاره به خبر برخی از خبرگزاری‌ها مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای مدارس مهران، ضمن نادرست دانستن این خبر، افزود: به اطلاع همه مردم و دانش آموزان می‌رساند که  تمامی مدارس واقع در این شهرستان دایر است و فعالیت آموزشی مدارس طبق روال معمول انجام می‌شود.

بیرانوند تصریح کرد: با هماهنگی مستمر آموش و پرورش و ستاد اربعین استان، آمادگی لازم برای  اسکان اضطراری زائرین در مسیرهای منتهی به مرز مهران وجود دارد.

علی بیرانوند، در ادامه اظهار کرد: در صورتی که ستاد اربعین استان برای اسکان زائران با کمبود مکان مواجه شود، شب‌ها از ظرفیت مدارس مهران استفاده خواهد شد تا لطمه‌ای به فعالیت مدارس وارد نشود.

وی با بیان اینکه اکنون اسکان زائران در شیفت مخالف مدارس، سالن‌های ورزشی و یک زائرسرا انجام می‌شود، تصریح کرد: والدین و دانش‌آموزان 17 مرکز آموزشی ایلام اخبار مربوط به این موضوع را از منابع رسمی جویا شوند به اخبار منتشر شده‌ی بدون منبع در فضای مجازی توجه نکنند.

این در حالی است که فرماندار شهرستان مرزی مهران پیش از این گفته بود: به منظور استفاده از فضای مدارس برای اسکان زائران اربعین، تمامی مدارس شهر مهران به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند.

گفتنی است سال گذشته نیز در ایام اربعین، مدارس این شهر مرزی به مدت دو هفته تعطیل شد.