به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از رادیو اربعین، سخنگوی ستاد مرکزی اربعین تاکید کرد زائرانی که به صورت گروهی روادید دریافت کرده‌اند حتما کپی روادید آن‌ها باید مهر برجسته سفارت عراق را داشته باشد.

حمید گودرزی افزود: روادیدی که به صورت مانیفستی است حتما باید از طریق 12 مرکزی که در شهرستان‌ها در حال صدور روادید هستند ممهور به مهر برجسته سفارت عراق شوند.

مشکلات ارتباطی در حد توان کم‌تر شده است
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زائران مشکلی برای ارتباط تلفنی و استفاده از اینترنت در عراق ندارند.

واعظی افزود: با هماهنگی‌هایی که با وزیر ارتباطات عراق داشته‌ایم در مسیر نجف تا کربلا 200 مرکز وای فای به صورت رایگان در اختیار هموطنان ایرانی قرار گرفته است و این اقدام ارتباطی در اطراف حرم نیز مهیا شده است.

وی افزود: همچنین توافقی با طرف عراقی برای تخفیف تعرفه تلفن‌های همراه داشته‌ایم که مبلغ 10 هزار ریال به 5500 کاهش یافته است.

واعظی تاکید کرد: تدابیری اندیشیده شد تا برای رفاه حال زائران سیم‌کارت‌های عراقی در ایران توزیع شود.

کم‌تر از یک هفته دیگر برای نام‌نویسی در سامانه سماح فرصت باقی مانده است
بر اساس اعلام مسئولان سازمان حج و زیارت علاقه‌مندان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین فقط کم‌تر از یک هفته دیگر برای نام نویسی در سامانه سماح فرصت دارند.

حمید محمدی معاون حج و عتبات سارمان حج و زیارت با اعلام این خبر، گفت: در حال حاضر آمار کلی زائرینی که در سامانه سماح برای حضور در پیاده‌روی ثبت‌نام کردند تا کنون به یک میلیون و 176هزار نفر رسیده است.

محمدی با تأکید بر تکمیل فرایند ثبت‌نام و لزوم دریافت ویزا برای خروج از مرزها گفت: با توجه به فعالیت 2300 دفتر زیارتی که حتی در روزهای تعطیل هم خدمت‌رسانی می‌کنند، علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این سامانه و دفاتر اقدام کنند.

محمدی همچنین ادامه داد: تا کنون بیش از 900 هزار نفر ویزا اخذ کرده‌اند.

محمدی در پایان تاکید کرد: بهتر است زائران در زمان‌های مقرر شده به سمت مرزها حرکت کنند تا از ازدحام در مرزها جلوگیری شود. همچنین زائران فقط می‌توانند از مرزهای تعیین شده از کشور خارج شوند.

نرم‌افزار پیام رسان 40 برای زائران اربعین
همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی به همت متخصصان آی‌تی در کشورهای مسلمان، نرم افزار پیام رسان 40 به بازار آمد.

این نرم‌افزار با قابلیت‌های گفت‌و‌گو، اشتراک فیلم و صوت و عکس و فایل و امکان ایجاد گروه‌ها و کانال‌های تخصصی طراحی و اجرا شده است.

طراحان این نرم‌افزار رایگان و امن بودن را به‌عنوان مزیت این نرم افزار مطرح کردند.در این نرم افزار امکان انتخاب زبان‌های مختلف از قبیل عربی، اردو، فرانسوی، ترکی، فارسی و ... برای مخاطبان فراهم شده است.

برای دسترسی به توضیحات بیشتر و دریافت این محصول جدید، می‌توانید به پایگاه اینترنتی به نشانی www.40.me مراجعه کنید.


تزریق واکسن آنفولانزا برای چه کسانی ضروری است؟
همه زائرانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و زنان باردار واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این واکسن برای کسانی است که زمینه خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری دارند لذا بهتر است زائران این واکسن را هر چه زودتر تزریق کنند.