به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از شرق، چندی پیش خبری با این مضمون که هالیوود فیلمی با هزینه‌ای بالغ بر 200‌‌ میلیون دلار برای اربعین تولید خواهد کرد، منتشر شد.

در این خبر آمده بود: «کاترین بیگلو»، کارگردان آمریکایی، به بصره خواهد آمد تا از نزدیک شاهد کنگره بزرگ اربعین باشد و در آن مشارکت کند و برای تهیه این مستند، 600 کیلومتر تا مرقد امام حسین (علیه‌السلام) با زائران اربعین همراهی کند.

همچنین گفته شد بیگلو در این سفر «ساره بن بادیس»، روزنامه‌نگار بریتانیایی- الجزایری، را در کنار خود دارد.

اما در روزهای گذشته، حاتم حسن، نویسنده پایگاه اینترنتی «صوت العراق»، خبر ساخت این فیلم را تکذیب کرده است. حاتم حسن بعد از جست‌وجوی فراوان متوجه شده این خبر را ابتدا فردی به نام «فلاح القریشی» ساخته و پرداخته است.

گفته می‌شود این فرد کسی است که قبلا هم اخبار کذب از عراق منتشر می‌کرده و در یکی از خبرسازی‌های قبلی خود باوجود تکذیب مقامات عراقی ازجمله محمود عثمان (از شخصیت‌های کُرد) حاضر به پس‌گرفتن خبر دروغ خود نشده است.

این نویسنده در ادامه می‌آورد: «القریشی ظاهرا داستانی را سرهم می‌کند که آن کارگردان آمریکایی قصد دارد با همکاری یک فعال رسانه‌ای دیگر به نام ساره بن بادیس (الجزایری‌الاصل) این پروژه را انجام دهد. قریشی مدعی شده که این فرد تازه مسلمان شده و با بی‌بی‌سی همکاری می‌کند حال آنکه معلوم می‌شود این خبرنگار در زمینه مد و لباس فعالیت می‌کند و هیچ ارتباطی هم با بی‌بی‌سی ندارد».