به گزارش کرب‌و‌بلا، دارندگان سیم‌کارت‌های ایرانسل در سراسر کشور عراق می‌توانند حتی بدون نیاز به داشتن شارژ در حساب‌شان، از اینترنت رایگان روزانه ایرانسل بهره‌مند شوند.

مشترکان ایرانسل می‌توانند از این طریق، به راحتی و با استفاده از نرم‌افزارهای پیام‌رسان با خانواده و دوستان خود در ارتباط باشند و مکالمه صوتی، گفت‌وگوی متنی و ارسال فایل انجام دهند.

بر اساس این گزارش، مشترکان ایرانسل می‌توانند برای فعال‌سازی این پیشنهاد ویژه، کد دستوری *111*8# را در ایران یا عراق شماره‌گیری کنند.

فعال‌سازی پیشنهاد ویژه اربعین ایرانسل رایگان است و نیازی به داشتن شارژ در حساب ایرانسلی ندارد و استفاده از آن صرفا در کشور عراق و از روز 20 آبان تا سوم آذر 95 به مدت 14 روز امکان‌پذیر است.

ایرانسل به مشترکان خود توصیه می‌کند تا قبل از خروج از کشور، حتما امکان رومینگ سیم‌کارت خود را با شماره‌گیری کد دستوری *111*1# فعال کنند. همچنین مشترکان ایرانسل لازم است تا ضمن همراه داشتن گوشی هوشمند، رومینگ دیتا (Data Roaming) را در تنظیمات گوشی خود فعال کنند.

به علاوه، با توجه اینکه اپراتورهای فعال در کشور عراق از فناوری شبکه نسل دوم و سوم تلفن همراه پشتیبانی می‌کنند، لازم است تا کاربران، تنظیمات گوشی خود را بر روی «WCDMA / GSM Auto» تنظیم کنند.

مشترکان ایرانسل همچنین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وب‌سایت ایرانسل به نشانی irancell.ir/roaming مراجعه کنند.