به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از رادیو اربعین، کولی‌وند، رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین گفت: سه فروند هواپیما و 4 بالگرد برای پشتیبانی و حوادث احتمالی اربعین در نظر گرفته شده است.

کولی‌وند افزود: دانشگاه‌های مرزی از نظر دارو کاملا تامین هستند و داروهای لازم به منطقه فرستاده شده است. همچنین خون و فراورده‌های خونی به اندازه کافی در مرزها ذخیر شده است.

تعداد ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح از مرز 1 میلیون گذشت
فرایند تسهیل ثبت‌نام در سامانه سماح و ارائه مدارک از روز دوشنبه در 2300 دفتر مجاز حج و زیارت آغاز شد.

حمید محمدی با اعلام این خبر در مورد آخرین آمار ثبت‌نام در سامانه سماح گفت: آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان سامانه سماح تا صبح روز دوشنبه بالغ بر 114800 نفر بود.

محمدی با تاکید بر طی کردن کامل مراحل ثبت‌نام توسط زائران، گفت: 2300 دفتر زیارتی در کشور آماده هستند تا مشتاقان اربعین حسینی برای تسهیل ارائه خدمات به این دفاتر مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: در این دفاتر فرایند ثبت‌نام و ارائه مدارک، یکجا انجام می‌شود.

محمدی افزود: اسامی و نشانی این دفاتر بر روی سایت سماح و سایت سازمان حج قابل دسترسی است.

محمدی در پایان گفت: آن دسته از زائرین عزیزی که قبلا ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز برای ارائه مدارک اقدام نکرده‌اند، ضروری است در فرصت باقی مانده اقدام به ارائه مدارک خود برای تکمیل فرایند ثبت‌نام کنند.

88 تن از مجروحان حمله تروریستی سامرا به کشور منتقل شدند
حمیدرضا گودرزی سخنگوی ستاد مرکزی اربعین گفت: 11 تن از مجروحین حادثه تروریستی سامرا هنوز در عراق بستری هستند که در اسرع وقت به ایران اعزام خواهند شد.

گودرزی ادامه داد: اسامی شهدا به زودی اعلام خواهد شد، البته تعدادی از شهدا شناسایی شده‌اند که اسامی آن‌ها در سایت اورژانس منتشر شده است.

وی در ادامه گفت: وضعیت امنیتی در سامرا برقرار است اما تردد زائرین در سامرا ممنوع شده است.

گودرزی در پایان در خصوص صدور روادید و گذرنامه گفت: تا کنون حدود 1 میلیون نفر روادید دریافت کرده‌اند که از این بین 522 هزار نفر گذرنامه گرفته‌اند و حدود 140 هزار نفر از مرزها خارج شده‌اند.

قطار تهران کربلا راه‌اندازی شد
حسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن گفت: همزمان با اربعین و رفاه زائران قطار تهران-کربلا راه‌اندازی شد.

موسوی ادامه داد: این قطار ساعت 15:30 از تهران به شلمچه حرکت می‌کند و زائران پس از انجام دادن تشریفات گذرنامه با اتوبوس به بصره منتقل می‌شوند و پس از آن دوباره با قطار عازم کربلا خواهند شد.

وی افزود: طول مدت سفر 27 ساعت و بهای بلیط 130 هزار تومان است.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه: ایران درخواستی برای لغو روادید اربعین نداشته است!
حسن قشقاوی با اشاره به بحث‌های مطرح شده در خصوص لغو روادید اربعین گفت: کشور ایران درخواست لغو ویزا بین دو کشور ایران و عراق را داشت، اینکه صرفا بحث لغو روادید اربعین مطرح باشد، به هیچ وجه صحیح نیست.