به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از شبستان، این سوگواره با رویکرد دعوت از جوانان به فعالیت در عرصه هنرهای تصویری در موضوعاتی مانند اربعین حسینی در آیینه ادیان و مذاهب، ارتباط ملل مختلف در پیاده روی اربعین، شور و معرفت در زیارت، اربعین حسینی در مسیر ظهور و تبلور نقش مردم در تاریخ برگزار خواهد شد.

این سوگواره با هدف استفاده از زبان شیوای هنر در بیان پیام‌ها و فرازهای اربعین حسینی، کشف و معرفی هنرمندان جوان متعهد در عرصه مستند‌سازی و هنرهای تصویری، حضور پررنگ و قابل توجه در گستره‌های رسانه‌ای مخصوصا در سطح بین المللی برگزار می‌شود.

تجمیع زوایای مختلف دید به مراسم راهپیمایی اربعین حسینی،  تبلور حقایق راهپیمایی اربعین حسینی در سطح بین‌المللی و  تبیین فلسفه زنده نگه داشتن اربعین حسینی در بین شیعیان از دیگر اهداف برگزاری این سوگواره می‌باشد.

این سوگواره در بخش‌های مستند آزاد در دو سطح مستند کوتاه و بلند، بخش ویژه تلفن همراه با دبیری سهیل کریمی و داوری مجید شاه حسینی، جمال شورجه و سلیم غفوری برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره تا پایان دی ماه جاری فرصت دارند تا آثار تصویری خود را به نشانی اینترنتی alshabab.alarbaeen.ir ارسال کنند.