به گزارش کرب‌و‌بلا، شب گذشته آیین افتتاح نمایشگاه خوشنویسی، نقاشی خط و تایپوگرافی در برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این مراسم مجید بخشی‌زاده گردآورنده آثار این نمایشگاه، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه انتقال مفاهیم والای عاشورا به زبان هنر است که با مساعدت هنرمندان 12 استان حاصل شد.

در ادامه این مراسم علی درویش‌پور، مدیر عامل برج میلاد گفت: نمایشگاه «ارادت قلم» بخشی از فعالیت فرهنگی – مذهبی برج میلاد است که برای سومین سال متوالی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این سوگواره مجموعه‌ای از فعالیت‌های هنری را شامل می‌شود که سه سال متوالی است همزمان با ایام محرم و صفر در برج میلاد با هدف به تصویر کشیدن مفاهیم عاشورایی برگزار می‌شود.

همه هنرمندان لذت کارکردن در حوزه عاشورا را تجربه کنند
در ادامه این مراسم رضا راه‌پیما استاد خوشنویسی، گفت: خوشنویسی هنری است که از آن می‌توان به عنوان نگه‌دارنده قرآن نام برد، چون از ابتدای کتابت قرآن همیشه به روی این امر تاکید شده که کلام خدا با خط زیبا نگاشته شود. برای همین باید ارزش این هنر را دانست و به آن توجه ویژه کرد.
وی ادامه داد: همه هنرمندان به ویژه هنرمندان عرصه خوشنویسی سعی می‌کنند، لذت کار کردن در حوزه عاشورا را تجربه کنند، چون لذت این کار را با دیگر حوزه‌ها نمی‌توان قیاس کرد.
وی تأکید کرد: این نکته را حتما به یاد داشته باشید که هنر عاشورایی باید با عشق و علاقه انجام شود، اگر برای دستیابی به منافع مادی در این عرصه قدم برداشته شود کار خلق شده به هیچ وجه به دل مردم نخواهد نشست.
 

DSC_2322.JPG


نقش مهم هنر در معرفی آموزه‌های دینی
در حاشیه این مراسم حامد رهنما مدیر فرهنگی مجموعه برج میلاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار کرب‌و‌بلا در مورد این سوگواره، گفت: برج میلاد تهران طبق سنوات گذشته سوگواره‌ای را با عنوان «خیمه‌ها و نجواها» به مناسبت شهادت حضرت اباعبدالله (ع) برگزار می‌کند.
رهنما ادامه داد: در نمایشگاه «ارادت قلم» با 110 اثر از 110 هنرمند در سبک‌های مختلف خوشنویسی و خط نقاشی در گالری برج میلاد، از امروز به مدت ده روز در خدمت هنرمندان و هنردوستان هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به نقش هنر در معرفی آموزه‌های دینی، ما سعی کرده ایم از برج میلاد که به‌عنوان نماد ملی ایرانیان شناخته می‌شود برای انتقال مفاهیم عاشورا بهره ببریم.
رهنما افزود: روزانه به طور متوسط حدود 200 مهمان از کشورهای مختلف وارد برج میلاد می‌شوند و این بستر خوبی است تا با زبان هنر، عاشورا و امام حسین (ع) را به این افراد معرفی کنیم.

 

اکران هیهات با حضور عوامل فیلم
از دیگر برنامه‌های این روز اکران اختصاصی فیلم هیهات با حضور عوامل فیلم بود.
در این مراسم هادی مقدم دوست و دانش اقباشاوی کارگردانان دو اپیزود این فیلم و نیز محمدرضا شفیعی تهیه کننده این فیلم حضور داشتند.
محمدرضا شفیعی تهیه کننده این فیلم قبل از اکران فیلم گفت: هیهات فیلمی است 4 اپیزودی که هر اپیزود توسط یک کارگردان و با مضمون عاشورایی ساخته شده است.
وی ادامه داد: در این فیلم 4 روایت عاشورایی می‌بینیم که در نهایت هر 4 روایت به نوعی به یکدیگر مرتبط می‌شود.

DdSC_2672.JPG

از دیگر ویژه برنامه‌های این مراسم تقدیر از پیشکسوتان آیین‌های عاشورایی و تعزیه خوانی در شهرهای مختلف بود. هادی مقدم دوست، محمدرضا شفیعی، دانش اقباشاوی و مدیرعامل برج میلاد تهران از استاد علی اسمی تعزیه خوان پیشکسوت استان گیلان، استاد حاج محمد مراد عباسپور پیشکسوت 107 ساله چهارمحال و بختیاری، استاد محمدرضا اسحاقی از تعزیه خوانان استان مازندران و استاد عباس چماچم نوازنده دمام استان بوشهر تقدیر و تشکر کردند.

گفتنی است علاقمندان جهت بازدید از نمایشگاه «ارادت قلم» می‌توانند تا ٢٠ آبان ماه از ساعت ١٠تا ١٩، به برج میلاد تهران، گالری غربی، مراجعه کنند.