به گزارش کرب‌وبلا به نقل از فارس، سال گذشته سامانه جذب کمک‌های مردمی اربعین به نام «نذر»‌ با نشانی www.nazr.net رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، این سامانه در چهار بخش فعالیت می‌کند، دو بخش به دریافت نذورات نقدی اختصاص دارد، بخش سوم برای ثبت‌نام داوطلبان خدمت در اربعین حسینی است و بخش آخر ثبت نیازمندی‌های موکب‌ها را شامل می‌شود.

این سامانه از چهار بخش عمده تشکیل شده است:

1- نذورات کالایی (شامل آب معدنی، نان، پتو، موکت، چای، داربست و ...) بدین صورت که کالاهای مورد نیاز برای زائران پیاده اربعین ذکر و رقم آن درج شده است، مردم و خیرین می‌توانند به هر تعداد که می‌توانند مشارکت کنند.

2- نذورات نقدی (پرداخت وجه برای مواردی نظیر؛ به صلاح ستاد جمع‌آوری، فرهنگی، هیئت و مراسم‌ها، در راه ماندگان، درمان)

3- ثبت‌نام خادمین (بر اساس نیازهاست که نانوا، پزشک، روحانی، راننده، آشپز، عکاس و ... را شامل می‌شود. با توجه به حجم ثبت‌نام کنندگان، افراد داوطلب جهت خدمت در بخش‌های مورد نیاز پس از قرعه‌کشی از طریق مجموعه‌های مردمی مسئول و مواکب به کار گرفته خواهند شد)

4- ثبت نیازمندی موکب‌ها (در این قسمت موکب‌ها، هیئت‌ها و مجموعه‌های مردمی که در عراق و یا مرزهای کشورمان به زوار اربعین حسینی خدمات ارائه می‌کنند، نیازمندی‌های غیر قابل تامین خود را ثبت می‌کنند)

طبق اعلام سامانه نذر، نذورات جمع‌آوری شده صرفاً به زائران ایرانی اختصاص ندارد و برای همه زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) هزینه می‌شود.