به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از تسنیم، سید علی مرعشی با اشاره به فراهم آوردن داروهای مورد نیاز برای تیم‌های درمانی در ایام اربعین، اظهار داشت: کار بسته‌بندی داروها و تجهیزات درمانی انجام شده است و در دو روز آینده از طریق مرز زمینی به عراق ارسال و در میان چادرهای درمانی توزیع می‌شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ادامه داد: ویزای تیم پزشکی در حال صادر شدن است و دو هزار نفر در چادرهای درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر به زائران خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

مرعشی از بیماران دیالیزی خواست امسال در راهپیمایی اربعین شرکت نکنند و گفت: مسئولان وزارت بهداشت عراق اعلام کردند با توجه به اینکه از تمامی کشورها در مراسم راهپیمایی اربعین حاضر می‌شوند و ازدحام جمعیت زیاد است، بیمارستان‌های دو شهر نجف و کربلا امکان دیالیز بیماران را ندارند. به همین دلیل درخواست کردند که امسال بیمارانی که دچار نارسایی کلیوی بوده و نیاز به دیالیز دارند در مراسم  شرکت نکرده و از راه دور زیارت انجام دهند.

مرعشی در پایان به بیماران قلبی، دیابتی و تنفسی توصیه کرد در ایام حضور در پیاده روی اربعین چند برابر زمان عادی داروهای خود را به همراه داشته باشند.

گفتنی است چندی پیش مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان ایلام از استقرار 3  بالگرد جمعیت هلال‌احمر برای ایام اربعین در این استان خبر داد و افزود: فعالیت جمعیت هلال ‌احمر 10 روز قبل اربعین تا 10 روز بعد از اربعین ادامه دارد و در این ایام 35 دستگاه آمبولانس و 13 ست نجات خدمات‌رسان در هنگام حوادث برای زائران در نظر گرفته ‌شده است.