به گزارش کرب‌و‌بلا، علی درویش‌پور اظهار داشت: برگزاری کنسرت عاشورایی سوگ چامه‌ها به خوانندگی حامد زمانی، اکران اختصاصی فیلم هیهات، برپایی نمایشگاه ارادت قلم، برگزاری ویژه‌برنامه خیمه‌گاه ملل و ادیان، برگزاری سوگواره سراسری شعر عاشورایی، برگزاری سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق، برپایی نمایشگاه عکس‌های برگزیده و اجرای ویژه سمفونی سوگ ساز در برج میلاد از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.
 

سمفونی سوگ ساز
مدیرعامل برج میلاد تهران توضیح داد: سمفونی سوگ ساز با آهنگسازی و رهبری سعید اردیانی 10 و 11 آبان ماه در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار‌ می‌شود.

درویش پور ادامه داد: این سمفونی با اجرای 9 قطعه موسیقیایی، شامل قطعات کاروان عشق با محوریت کاروان امام حسین علیه السلام، سفیر عشق (مسلم بن عقیل)، دو یاس کوچک (طفلان مسلم)، حر (اندیشه، توبه، شهادت)، شش ماهه سرباز با موضوع حضرت علی اصغر (ع)، یوسف لیلا در ارتباط با حضرت علی اکبر (ع)، شاه شمشاد قدان در مورد حضرت عباس (ع)، هنگامه محشر با موضوعیت حضرت عباس (ع) و باز این چه شورش است (شام غریبان و کاروان اسرا) می باشد.


اکران اختصاصی هیهات و فیلم‌های جشنواره چهل چراغ
وی تصریح کرد: از دیگر ویژه‌برنامه‌های خیمه‌ها و نجواها، اکران اختصاصی فیلم هیهات است که این فیلم با حضور عوامل آن برای هنردوستان 14 آبان ماه در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد اکران می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اکران فیلم‌های برگزیده سوگواره چهل چراغ که چندی پیش با رویکرد امام حسین (ع) برگزار شد گفت: با هماهنگی دبیرخانه این سوگواره، قرار شد که نمایشگاهی از عکس‌ها و پوسترهای برگزیده این جشنواره از 4 تا 13 آبان ماه در نگارخانه شرقی برج میلاد اکران شود. همچنین اکران فیلم‌های برگزیده این سوگواره در بخش‌های کوتاه، مستند و بلند از دیگر ویژه‌برنامه‌ها در سوگواره خیمه‌ها و نجواها بود.

برج میلاد میزبان بزرگان خوشنویسی ایران با محوریت موضوع عاشورا
مدیرعامل برج میلاد تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه خوشنویسی ارادت قلم گفت: برپایی نمایشگاه بزرگ خوشنویسی، نقاشی، خط و تایپوگرافی از دیگر ویژه‌برنامه‌های سوگواره خیمه‌ها و نجواهاست.

درویش پور با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه بیش از 100 اثر از بزرگان خوشنویسی به نمایش درمی آید، تصریح کرد: در این نمایشگاه به غیر از نمایش آثار هنرمندان، کارگاه هنرمندان شاخص این رشته نیز برگزار می‌شود که این هنرمندان در طول برگزاری نمایشگاه اقدام به خلق آثار هنری با محوریت موضوع عاشورا می‌کنند و در مراسم اختتامیه این نمایشگاه از این آثار رونمایی می‌شود.

گفتنی است این نمایشگاه از 14 تا 21 آبان ماه در گالری شرقی برج میلاد برپاست.

ویژه‌برنامه خیمه‌گاه ملل و ادیان
وی ادامه داد: برپایی سوگواره سراسری شعر عاشورایی با عنوان خیمه گاه ادب و تقدیر از شعرای برتر دینی و مذهبی از دیگر برنامه‌های عاشورایی برج میلاد است که 16 آبان ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

درویش پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری ویژه‌برنامه خیمه‌گاه ملل و ادیان در 15 آبان ماه اشاره کرد و گفت: در این مراسم نمایندگان کشورهای مختلف اسلامی مانند افغانستان، پاکستان، الجزایر، هند و... حضور خواهند داشت و هنرمندان آنها علاوه بر اجرای آیین‌های عاشورایی کشورهای خود، اقدام به شعرخوانی، مقتل خوانی و سخنرانی درباره واقعه عاشورا به زبان انگلیسی خواهند کرد.


برگزاری جایزه هنر و ادبیات محتشم و کنسرت شب دهم علیرضا قربانی
 وی در پایان از برگزاری جایزه هنر و ادبیات محتشم و کنسرت شب دهم علیرضا قربانی خبر داد و گفت: جایزه هنر و ادبیات محتشم با رویکرد تقدیر از شعرای دینی و عاشورایی 30 آبان ماه برگزار می‌شود. همچنین کنسرت شب دهم به خوانندگی علیرضا قربانی 5 آذر ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.