گذرنامه‌ها ظرف 3 روز آماده می‌شوند
برای سهولت و تسریع امور زائرانی که قصد سفر به عراق را دارند حداکثر ظرف 72 ساعت از زمان تحویل مدارک به دفاتر پلیس +10 برای صدور گذرنامه وقت لازم است.
گفتنی است در صورت ازدحام و شلوغی زیاد، بنا بر صلاح‌دید مسئولان ذیصلاح،خدمات‌رسانی همانند سال گذشته در روزهای تعطیل هم صورت می‌پذیرد.

گذرنامه ها را تمدید کنید/ افزایش قیمت نداریم
معمولا دولت ها یکسری ملاحظاتی برای مدت اعتبار گذرنامه اتباع خارجی که به کشور آنها وارد می شوند، در نظر دارند که دولت عراق هم از این قاعده مستثنی نیست؛ پیشنهاد می شود دارندگان گذرنامه ایرانی که مدت اعتبار گذرنامه شان کمتر از 6 ماه است، برای تعویض گذرنامه های خود اقدام کنند.
این در حالی است که هزینه گذرنامه نسبت به سال قبل افزایش نداشته و میزان افزایشی که در رسانه ها اعلام شده، مربوط به گذرنامه های صادره کنسولی است؛ همچنین مبلغ عوارض خروج، نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.
همچنین به زائران توصیه می شود به صورت گروهی مسافرت کنندتا سفر مطلوب و ایمن تری را پیش رو داشته باشند اما سفر انفرادی نیز امکان پذیر است

بدون گذرنامه خدماتی ارائه نمی شود/ با کارت ملی نمی‌توان از مرز خارج شد
خروج از مرزها صرفا با در دست داشتن اصل گذرنامه و روادید معتبر مقدور است و هیچ گونه خدماتی به کسانی که فاقد گذرنامه و روادید هستند، ارائه نخواهد شد و اینکه افراد می‌توانند با کارت ملی و … از کشور خارج شوند، صحت نداشته و شایعه‌ای بیش نیست.

تصمیمی در خصوص خروج زوار با خودروهای شخصی گرفته نشده است/ مرزهای زمینی و هوایی، میزبان زائران
علاوه بر اینکه در صورت برقراری پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی منعی برای اعزام زائران به صورت هوایی وجود ندارد؛ تردد زائران کنگره عظیم اربعین از مبادی ورودی و خروجی مرزهای زمینی مهران – شلمچه و چزابه، قطعی است.

با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از بار مسافری به مرز زمینی مهران اختصاص می‌یابد؛ پیشنهاد می‌شود زائران گرامی جهت سهولت در تردد از مرزهای دیگر از جمله مرز زمینی شلمچه استفاده کنند.

گفتنی است علی رغم برخی از مواردی که این روز‌ها مطرح می‌شود، تا این لحظه هیچ تصمیمی در خصوص خروج زوار اربعین حسینی با استفاده از خودروهای شخصی خود به سمت کشور عراق گرفته نشده است.

تلاش پلیس برای تامین حداکثری امنیت زائران/ رادیو اربعین تمامی اخبار مربوط را پوشش خواهد داد
پلیس با استفاده از همه نیروها و امکانات و تجهیزات خود در راستای تأمین امنیت مرز‌ها و زائران تلاش می‌کند تا سفری امن و ایمن را در پیش داشته باشند؛ افزایش گیت و افسران کنترل گذرنامه در مرز و نیز کنترل و دقت بیشتر در نحوه ورود و خروج زائران از تهدیدات احتمالی جلوگیری می‌شود.

«رادیو اربعین» اخبار مربوط را پوشش خواهد داد
لازم به ذکر است، به منظور اطلاع رسانی دقیق در خصوص اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین حسینی و در جریان قرار گرفتن زائران از روند امور، طرحی به عنوان "رادیو اربعین” وجود دارد که در صورت راه‌اندازی ،اطلاع‌رسانی دقیق و در کنار آن از سایر منابع و رسانه‌های گروهی و شبکه‌های مجازی اطلاع رسانی خواهد شد.

ax1.jpg
                                                                                توصیه های انتظامی و امنیتی

ax2.jpg
                                                           توصیه‌های روادید، بهداشتی و تلفن همراه

axx3.jpg                                                     توصیه‌های ترافیکی و پیشگیرانه در خصوص اموال و خودرو