به گزارش کرب‌و‌بلا، رضا کوچک‌زاده تهمتن با اشاره به راه اندازی رادیو اربعین که سال 94 برای اولین بار شکل گرفت، گفت: با توجه به تجربه خوب و موفق این رادیو در سال پیش و با توجه به اهمیت معنوی این مراسم، معاونت صدا امسال هم بر آن شد تا برای پوشش هرچه بهتر اخبار و اطلاعات مربوط به حضور گسترده زائران «رادیو اربعین» را راه‌اندازی کند.

از اول آبان تا 10 آذر دوره فعالیت رادیو اربعین
وی درباره زمان راه اندازی رادیو اربعین عنوان کرد: رادیو اربعین از روز شنبه اول آبان مصادف با 20 محرم به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند و پایان ماه صفر یعنی دهم آذرماه به کار خود پایان می‌دهد.

مدیر رادیو اربعین با اشاره به عملکرد این شبکه اعلام کرد: ما آخرین اقدامات دستگاه‌ها و نهادهای خدمات‌رسان به زائران را پوشش می‌دهیم و اطلاع رسانی لحظه به لحظه از اخبار مربوط به این تجمع میلیونی را ارائه می‌کنیم. در واقع تدارکات و اطلاعاتی را که زائران در طول سفر خود به آن نیازمند هستند، به آن‌ها ارایه می کنیم.

پخش 24 ساعته در سراسر کشور، نجف اشرف و کربلا
کوچک‌زاده تهمتن اضافه کرد: پخش رادیو اربعین 24 ساعته است و نکات لازم را به صورت خبر، گزارش و گفتگو اطلاع‌رسانی می‌کند. مخاطبان می‌توانند رادیو اربعین را روی موج اف ام ردیف 95.5 مگاهرتز در تهران دریافت کنند. موج این شبکه در استان‌ها نیز از طریق صداوسیمای استان‌ها اعلام می‌شود. ما امسال توانستیم با تلاش همکاران در بخش فنی معاونت صدا، رادیو اربعین را به صورت سراسری پخش کنیم چون سال گذشته فقط در تهران و استان های مرزی کشور این شبکه دریافت می‌شد.

وی با اشاره به دیگر موج‌های این شبکه رادیویی عنوان کرد: مخاطبان می‌توانند از طریق دستگاه‌های ستاپ باکس، گیرنده‌های دیجیتال و اپلیکیشن تلفن همراه این شبکه را دریافت کنند.

با تلاش همکاران فنی رادیو اربعین، این شبکه در نجف اشرف روی موج اف ام ردیف 91/9 مگاهرتز و در کربلای معلی روی موج اف ام ردیف 90/9 مگاهرتز قابل دریافت است. همچنین مخاطبان می‌توانند برای تعامل بیشتر با شماره 3000955 با ما در ارتباط باشند و از طریق تلفن‌ها و شبکه‌های اجتماعی سخنان خود را به گوش ما برسانند.

آموزش مکالمه عربی و آداب و احکام سفر
این مدیر رسانه‌ای درباره ماموریت‌های رادیو اربعین اظهار کرد: ماموریت این شبکه اطلاع رسانی است که در قالب 12 باکس خبری شامل 4 باکس مشروح خبری و 8 باکس غیرمشروح ارائه می‌شود.

مدیر رادیو اربعین با اشاره به برنامه‌های روتین این شبکه یادآور شد: پخش روزانه دعای عهد بعد از اذان صبح و دعای ندبه بعد از اذان صبح روزهای جمعه، پخش سخنرانی‌هایی از وعاظ معروف، سخنان کوتاه وعاظ در باکس های مختلف، پخش مستندهای رادیویی ویژه اربعین، نمایش‌های رادیویی ویژه این ایام، مباحث کارشناسی در زمینه تبیین فلسفه اربعین و پیاده روی آن، مباحثی درباره دلایل اهمیت زیارت اربعین و تفسیر فرازهایی از زیارت اربعین، آداب و احکام زیارت، امنیت و بهداشت سفر، فضایل قرائت قرآن کریم در سفر اربعین، تفسیر فرازهایی از زیارت وارث و فرزاهایی از زیارت جامعه کبیره، آموزش مکالمه، کلمات و اصطلاحات پرکاربرد عربی که در سفر لازم خواهند بود و پخش ترتیل روزانه یک صفحه از قرآن کریم از برنامه‌های روتین ما در این ایام هستند.

وی در پایان به دیگر برنامه‌های رادیو اربعین اشاره کرد و گفت: پخش مداحی، مراثی و روضه خوانی های مرتبط با محرم و اربعین از برنامه های ویژه ماست و ما در این شبکه با یاران حضرت اباعبدالله (ع) و شهدای کربلا و همچنین تاریخ اربعین آشنا می شویم. در کنار ارتباط با مسئولان و اعضای کمیته های عالی 13 گانه اربعین 95 گزارش‌های مردمی از سطح شهر تهران و مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها را داریم.