به گزارش کرب‌و‌بلا، در ابتدای این مراسم حبیب ایل بیگی، معاون نظارت ارزشیابی و سازمان سینمایی ضمن گرامیداشت ایام عزاداری امام حسین (ع) گفت: خوشحالیم که سینمای ایران در عرصه انیمیشن هم پیشرفت شایان و چشمگیری داشته است.

ایل‌بیگی عنوان کرد: به تهیه کنندگان ناسور یعنی محمدحسین قاسمی و برادران دالوند به خاطر تولید این فیلم تبریک می‌گویم و امیدوارم «ناسور» در این شب‌ها و روزهایی که عطر حسینی جاری است، موفق باشد.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی بیان کرد: من شاهد حضور و موفقیت این فیلم در جشنواره الغدیر عراق بودم و می‌توانم بگویم سینمای ایران آثار خوبی در زمینه فیلم‌های عاشورایی دارد و پرچم تشیع را در کشورهای مختلف برافراشته است.

اجرای این مراسم را نظام اسلامی بر عهده داشت و همچنین در این مراسم علیرضا تابش، حبیب ایل بیگی، حسین جابری انصاری، دهقان نیری، سیاوش حقیقی نیز حضور داشتند.

«‌ناسور» در سال 94 در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و در بخش انیمیشن این جشنواره حضور داشت و چندی قبل در جشنواره «غدیر» عراق توانست جایزه بهترین انیمیشن را کسب کند. همچنین اکران همزمان «ناسور» در شهر کربلا آغاز شده است.

انیمیشن «ناسور» روایت زندگی عبیدالله بن حر جعفی یکی از کوفیانی است که از امام حسین (ع) دعوت کرده است تا به کوفه بیایند و زمانی که می‌شنود سپاه امام به کوفه نزدیک شده است، از این شهر خارج می‌شود تا با ایشان روبه‌رو نشود، اما از بد حادثه به صورت کاملا ناگهانی با ایشان رو‌به‌رو شده و مجبور می‌شود تا دست رد به سینه امام بزند.

محمد حسین قاسمی، تهیه‌کننده ناسور در مصاحبه اختصاصی با وب سایت کرب و بلا در مورد موانع ساخت فیلم‌های مذهبی سخن گفته بود که مشروح این گفت‌و‌گو را می‌توانید با مراجعه به این لینک (https://www.karbobala.com/news/info/2905) مشاهده کنید.