به گزارش کرب‌و‌بلا، محمد مدنی‌زادگان دبیر بخش تاریخ وب‌سایت کرب‌و‌بلا در خصوص این پرونده گفت: اصحاب امام حسین (ع) سرگذشت ویژه‌ای داشتند. آن‌ها به دلیل انتخاب‌شان انسان‌های متفاوتی بودند و هریک تجربه انسانی سعادتمند برای امروز ما هستند. در این پرونده سعی کرده‌ایم به گوشه‌ای از زندگی و منش آن‌ها بپردازیم.

مدنی‌زادگان اظهار داشت: بخش اول این پرونده اختصاص به برخی یاران خاص امام حسین (ع) مانند حبیب‌بن مظاهر، حربن یزید ریاحی، جناده و جون بن ابی مالک دارد که در آن به چگونگی همراهی و شهادت آنان پرداخته‌ایم.

وی افزود: بخش بعدی پرونده با نگاهی به ویژگی‌های یاران سیدالشهدا (ع)، فضائل اصحاب امام حسین (ع) را بررسی کرده است.

دبیر تاریخ وب‌سایت کرب‌و‌بلا ادامه داد: بخش سوم پرونده در مورد سخنان اصحاب با لشکر عمر بن سعد، گفت‌و‌گوی امام با یاران خود و نوع رابطه امام با اصحاب است.

وی در مورد بخش پایانی پرونده گفت: در بخش پایانی این پرونده به طرح پرسش‌هایی در خصوص اصحاب امام پرداخته و سعی کرده‌ایم با مراجعه به منابع، پاسخ متناسبی برای آن‌ها بیابیم.

مدنی‌زادگان در پایان تأکید کرد: تمامی پرونده‌های منتشر شده در سایت قابلیت این را دارند که به مرور زمان کامل‌تر شده تا پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد. در خصوص این پرونده هم سعی خواهیم کرد به مرور زمان سرگذشت تمامی اصحاب امام حسین (ع) را در آن بگنجانیم.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک زیر این پرونده را مطالعه کنند.

https://www.karbobala.com/special/info/34