نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد:‌ اکنون می‌بینیم در بغداد، سوریه، افغانستان، بحرین و سایر کشورها بشریت با مشکلات عدیده‌ای روبه رو است، ما امروز بیشتر از هر زمانی به فریاد "یا حسین" در جهان نیازمندیم.

وی ادامه داد: امروز اشک‌هایی که در این راه ریخته می‌شود، می‌تواند به فریاد مظلومان جهان برسد. حیات بشر در حیات حسینی (ع) است. اگر فریاد هیات من ظله مسلمانان بلند شود آمریکا و اسراییل دیگر چه غلطی می‌توانند بکند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد:‌ وظیفه ما پیرغلامان جهان اسلام این است که پیام سالار شهیدان را به گوش جهانیان برسانیم و امروز بشریت بیش از هر زمانی نیازمند این است که این فریاد یا حسین (ع) و اندیشه‌های امام حسین (ع) را بشناسد.

نعیم آبادی در ادامه با اشاره به سخن امام حسین (ع) که اگر دین ندارید آزاده باشید گفت: چرا بشریت این شعار را فراموش کرده است؟ چرا عصر ما به عصر ننگ بشریت تبدیل شده است؟ ما باید درک درد را از امام حسین (ع) فرا بگیریم.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: پیرغلامان حسینی باید دغدغه‌شان بعد از گرفتن اشک که حق است، این باشد که اهداف امام حسین (ع) به خصوص برای نسل جوان تبیین کنند و کربلا را به نسل جوان معرفی کنند و چهره امام حسین را به درستی معرفی کنند و خدایی نکرده با تحریف کربلا از مسیر اصلی خارج نشوند.

نعییم آبادی ادامه داد: امام حسین چراغ بشریت است و کشتی نجاتی است که باید سوار آن کشتی شویم وتنها وقتی می‌توانیم به این کشتی برسیم، که هم با حسین (ع) باشیم و هم یا حسین بگوییم.

در این مراسم از آثار مستند رادیویی و تلویزیونی با حضور مسئولان بندرعباس تقدیر شد. اسامی نفرات برگزیده رادیویی عبارتند از: از استان هرمزگان معصومی ناصری (ناخدا اسماعیل)، از خراسان رضوی مرضیه رحیمی (آوای یار)، رادیو ایران حسین معصومی (وصال حبیب)، رادیو تهران میتا نیکانیک (خادم) و از گیلان مهدی آذری (رویای بی‌انتها).

همچنین برگزیدگان بخش تلویزیون شامل احسان معراجی‌فر (مجموعه گزارش‌های مستند) از واحد مرکزی خبر، رضا پیله وریان (سید مسعود) از استان همدان و محمدعلی زارع شریفی (مجموعه ملک دل) از فارس هستند.