عبدالعلی علی عسگری در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در بندرعباس برگزار شد با بیان اینکه حماسه حسینی یک حماسه خدایی است اظهار کرد: این سنت حسنه‌ای است که هرساله پیرغلامان و خادمان اباعبدالله (ع) گرد هم جمع می‌شوند تا سنت‌های حسنه را به ثبت برسانند و از همه آن‌هایی که ما را در این عرصه یاری کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) غیرت خداست. عاشورا یک حماسه بی‌نظیر تاریخی است که در تمام زمان‌ها باعث هدایت بشریت می‌شود و طاغوتیان همواره درصدد مبارزه با این حماسه بی‌نظیر هستند.

رئیس سازمان صداوسیما خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در تاریکی‌های زمانه چراغ هدایت بندگان است. نظام طاغوت همواره خواسته که منطقه ما را به آتش بکشاند اما به برکت امام حسین (ع) نتوانسته و در کشورهای منطقه همواره درصدد است که به اهداف خود برسد اما به برکت امام حسین (ع) نیز نمی‌تواند موفق شود. هرکسی به حماسه امام حسین (ع) تأسی کرده است از تمام آسیب‌ها مصون مانده.

علی‌عسگر خاطرنشان کرد: حماسه امام‌ حسین (ع) رفتار بسیاری از جوانان ما را تحت تأثیر قرار داده است. در زمانی که آن‌ها از طریق جنگ فرهنگی، ماهواره‌ها و فضاهای مجازی می‌خواهند رفتار خود را به جوانان القا کنند با فرهنگ حسینی هرگز موفق نمی‌شوند و روحیه شهادت و عزت به برکت امام‌ حسین (ع) در جامعه ما ساری و جاری است.

وی تأکید کرد: ما امیدواریم که بتوانیم با وجود این مداحان اهل بیت (ع) که روایتگر تاریخ معارف اهل‌بیت هستند مسیر را به جوانان و نوجوانان بشناسانیم. پس از پیروزی انقلاب فتنه‌های دشمن خاموش شد. امروز در لبنان، بحرین، یمن و خیلی از کشورهای دیگر این نام امام‌ حسین (ع) بوده است که دشمنان نتوانسته‌اند راهی از پیش ببرند. هیچ‌کسی نمی‌تواند با امام‌ حسین (ع) برابری کند.

وی ادامه داد: امام‌ حسین (ع) مدافع مسیر ولایت بود و ما امروزه به برکت این امام با ولایت هستیم و این‌چنین می‌توانیم در برابر طاغوت بایستیم. انشاءالله ما در آینده شاهد فروپاشی قرارگاه مرکزی ولایت کفر خواهیم بود.

در پایان این مراسم علی‌عسگر سخنان خود را با توسل به ساحت مقدس حضرت زینب (س) و با روضه‌خوانی و وداع حضرت زینب با امام‌ حسین (ع) پایان داد که در این مراسم پیرغلامان و میهمانان جلسه با او همنوا شدند.