به گزراش کرب‌و‌بلا به نقل از شفقنا، استاد درس خارج حوزه علمیه قم با نکوهش طلب پول در قبال تبلیغ از جانب مبلغین خطاب به طلاب اظهار کرد: اگر شما وظیفه‌ خودتان را که تبلیغ و بندگی است به نحو احسن انجام دهید، امام حسین (ع) هم مولایی و آقایی خودش را انجام خواهد داد. مگر کریم‌تر از اهل‌بیت (ع) هم داریم؟

او با اشاره به شهرهای اروپا و آمریکا و اینکه شیعیان از راه‌های دور و نزدیک در این مجالس شرکت می‌کنند؛ حلقه‌ی اتصال شیعیان در سرتاسر جهان را مجالس عزاداری و روضه‌ی اباعبدالله الحسین (ع) دانست و افزود: وظیفه‌ی طلاب و مبلغین سنگین است چرا که دنیا تشنه‌ی حق و حقیقت است و در خارج از کشور اشخاصی هستند که آمادگی دارند تا فضایل و کلمات اهل‌بیت (ع) به آن‌ها برسد.

صافی گلپایگانی در ادامه با ذکر روایت « انّ للحسین (ع) حراره فی قلوب المؤمنین لاتبرد ابدا» از رسول گرامی اسلام ادامه دادند: این عاشورا و پیامی که از سال 61 هجری تا به حال هنوز زنده و باقی است و هرگز کهنه نمی‌شود و بلکه هر سال این پیام تازه‌تر شده و در مردم تأثیر بیشتری دارد.

اربعین بزرگ‌ترین مانور مذهبی سیاسی جهان است
او، اربعین را بزرگ‌ترین مانور مذهبی سیاسی جهان خواند و عنوان کرد: هیچ مانوری مانند اربعین نیست نه فقط برای جهان اسلام و نه فقط برای جهان تشیع، بلکه برای کل جهان، که بیست میلیون جمعیت و بلکه بیشتر چنین تجمع عظیمی را هرسال تجدید کنند آنهم با این همه خطرات و حملات تروریستی که ممکن است برای زائران روی دهد. به نظر من سال‌های سال کنگره و همایش تشکیل بدهیم و بخواهیم اربعین را برای مردم توجیه کنیم، می‌رسیم به فرمایش امام حسن عسکری (ع) که فرمود: « «علامت مؤمن زیارت اربعین است.»

این استاد حوزه ادامه داد: مؤمن در اینجا می‌خواهد خودش را به دنیا نشان بدهد که ما دوست‌دار چنین آقایی هستیم که برای اصلاح مردم، امر بمعروف و نهی از منکر کند و برای اینکه مردم را به خدا نزدیک کند و مردم را از جانیان و جنایتکاران و وحشیان نجات دهد، خود، خانواده و اصحابش را در این راه فدا کرد. همین است که خونش باقی مانده و هرگز از بین نمی‌رود. دشمنان اهل‌بیت (ع) بدانند که تا توحید و پایگاه‌های خداشناسی هست امام حسین (ع) زنده هست و در دل‌ شیعیان جای دارد و فراموش‌شدنی نیست.

تشریح فسلفه قیام عاشورا در روضه امام حسین (ع)
صافی گلپایگانی با بیان اینکه مبلغین لازم است تا علاوه بر ذکر احکام شرع و دستورات اسلام، در ایام محرم به تشریح فلسفه‌ی قیام عاشورا و روضه‌ی اباعبدالله (ع) بپردازند، افزود: در روضه‌ی امام حسین (ع) اثر خاصی قرار داده شده است که وقتی جوانی می‌آید و روی سر و سینه‌اش می‌زند و از خود بی‌خود می‌شود، آن وقت است که نورانیتی در دل پیدا می‌کند.

او با ذکر اینکه بسیاری از مردم در طول تاریخ برای تشکیل مجلس عزاداری امام حسین (ع) از بذل جان و مالشان دریغ نکرده‌اند، ادامه داد: در کامل الزیارات آمده است که وقتی مجلس عزای امام حسین (ع) تشکیل می‌شود، ملائکه الهی در این مجلس شرکت می‌کنند، و بعد وقتی که بالا می‌روند، ملائک دیگر می‌پرسند شما کجا بودید و این بوی معطر را از کجا گرفتید؟ که می‌گویند از فلان مجلس عزاداری اباعبدالله (ع) و آن‌ها هم می‌آیند و بال‌های خودشان را به در و دیوار آن مجلس که برای امام حسین (ع) عزاداری کردند می‌مالند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ارزش عزاداری برای حضرت سید الشهداء (ع) و مجالس عزاداری را بدانید که شعبه‌ای از کربلا است. همه‌ی مجالس عزاداری قابل احترام است. هیچ مجلسی را نباید خدایی ناکرده کوچک بشمارید. باید بدانید که آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها به هر مجلسی که ولو آن مجلس از نظر ظاهر کوچک باشد، عنایت دارند.

او در پایان با دعا برای همه‌ی مبلغین اسلام گفت: امیدوارم که همه شما از عزاداران واقعی و از مبلغین اسلام و تشیع باشید.