به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از شفقنا، آیت الله مکارم شیرازی، نشر علوم اهل‌بیت (ع) در ماه محرم را یکی از کارهای مبلغان دانست و افزود: عاشورا و عزاداری امام حسین (ع) آثار زیادی دارد که یکی از این آثار، نمایش عظیمی از مذهب شیعه است که خود، مبلغ مهمی است.

او اثر دوم را در اختیار قرار دادن دادن فضای خوبی برای نشر عقاید دینی، تهذیب اخلاق، دعوت گنهکاران به توبه، تحکیم اخلاق برشمرد و بیان داشت: این فضا در اختیار همگان نیست.

این مرجع تقلید فایده سوم را تالیف قلوب دانست و افزود: همه گروه‌ها به امام حسین (ع) علاقه‌مندند و مجلس امام حسین (ع) مجموعه‌‍ای از همه گروه‌هاست؛ بسیاری از اهل سنت و حتی غیرمسلمانان در مجالس امام حسین (ع) شرکت می‌کنند و لذا مجالس عزاداری امام حسین (ع) می‌تواند عامل وحدت باشد.


مراسم عاشورا و عزاداری تنها مربوط به تاریخ گذشته نیست
آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: مراسم عاشورا و عزاداری تنها مربوط به تاریخ گذشته نیست بلکه شعارهای آن را امروز برای مقابله با دشمن استفاده کرده و آن را تبدیل به جهاد زنده می‌کنیم و می‌گوییم جریان کربلا تاریخ سیّاری است که همیشه بوده و خواهد بود و این مایه ناراحتی دشمن می‌شود.

او متولی دفاع از قرآن کریم، عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر را حوزه‌های علمیه دانست و افزود: حوزه‌های علمیه باید فعال بوده، مسائل روز را تشخیص دهد و وظایف خود را در مقابل آن انجام دهد.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد: مبلغان با روشن ساختن مردم به توطئه‌های دشمن، همه را بسیج کنند که اطراف پرچم امام حسین (ع) جمع باشند و همه توطئه‌ها نقش بر آب شود و هرسال گروه‌های تازه‌ای بپیوندند و سبب پیشرفت اسلام در دنیا شوند.