عبدالعلی علی عسکری در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس پیرغلامان در شهر بندرعباس اظهار داشت: تجلیل از پیرغلامان یک سنت حسنه‌ای است که جای بسی تقدیر دارد، صدا و سیما و دیگر نهادها با همکاری در برگزاری این مراسم، سنت حسنه ای را ایجاد کرده‌اند.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب اسلامی، با نام مبارک امام حسین (ع)، رژیم مستبد طاغوت را سرنگون و نهال انقلاب اسلامی را کاشت.

رئیس رسانه ملی بیان کرد: رژیم منحوس طاغوت با آن همه هجمه و امکانات نتوانست در برابر خواسته‌های به حق مردم ایران اسلامی ایستادگی کند، چرا که ملت شریف ایران با استعانت از حضرت حق، قیام سرخ سیدالشهدا (ع) و پیروی بی قید و شرط از امام راحل در برابر زیاده‌خواهی ها و ظلم و جور رژیم طاغوت به پا خواستند و تا پیروزی نهایی از پای ننشستند.

وی تاکیدکرد: جوانان و نوجوانان نیز باید با الگوگیری و تاسی از نهضت سرخ حسینی خود را در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان مصون نگه دارند، چرا که آینده مملکت ایران اسلامی به دست توانایی این قشر اداره می‌شود.

عسکری تصریح‌کرد: فتنه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان به برکت قیام سرخ حسین بن علی (ع) خنثی شد و مردم کشورهای سوریه، عراق و برخی کشورهای اسلامی با تأسی از مکتب حسینی در برابر ظلم و ستم حاکمان زورگو به پا خاستند و و به امید حق توانستند ریشه ظلم را در کشورشان بخشکانند و مردم یمن نیز با استقامت و پایداری می‌توانند به پیروزی نهایی دست یابند.

وی با بیام اینکه حرکت امام حسین (ع) در مسیر ولایت بود ابرازداشت: سیدالشهدا (ع) با قیام خود در جهت حفظ ولایت کوشید و امروز به برکت این مکتب می‌توانیم ولایت را در این مرز و بوم و دیگر سرزمین‌های اسلامی تقویت کنیم.

رئیس رسانه ملی اذعان‌داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت نهضت حسینی رشد یافته و امید است شاهد براندازی و سرنگونی پایگاه‌های کفر، شرک و جور در جهان باشیم.

عسکری با بیان اینکه حماسه حسینی حماسه خداست گفت: امام حسین (ع) با قیام خود حماسه بی نظیر و تاریخی که مبارزه و جهاد در راه خدا با هدف سرنگونی طاغوت زمان بود فضا و حرکتی تاریخی ایجاد کرد و این حرکت سبب شد تا پرچم حسین بن علی (ع) در همه زمان‌های تاریخ پرچم عزت باشد.