در مراسم آغاز به‌کار چهارمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی، از احمدعلی عباس‌زاده پدر شهید کاظم عباس‌زاده به عنوان چهره شاخص در اشاعه فرهنگ عاشورا تقدیر شد.

این اجلاس که با حضور بیش از یک هزارنفر از مداحان و پیرغلامان حسینی از استان‌های سراسر کشور و از 19 کشور دنیا در تالار شهید آوینی شهر بندرعباس برگزار شد از احمد علی عباس‌زاده از پیشکسوتان و مداحان و پیر‌غلام اهل‌بیت(ع) و هفت نفر دیگر از چهره‌های شاخص استان تقدیر به‌عمل آمد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رئیس شورای هیئات مذهبی و مسئول کانون مداحان شهرستان حاجی‌آباد در پیامی مشترک از وی تقدیر به‌عمل آوردند.

به گفته فارس، نام و شهرت حاجی‌آباد از دیرباز به عنوان شهر ولایتمدار و خادمان اهل‌بیت (ع) با نام اباعبدالله(ع) گره خورده است و مهد ظهور عاشقان و دلدادگان حسینی است.

احمد علی عباس‌زاده از چهره‌های نام آشنا، پیشکسوت مداحی و محبوب خادمان حسینی و یکی از چهره ماندگار که اشعار و مداحی‌های این عزیز در استان هرمزگان زبانزد خاص و عام است که در طول عمر با برکت خویش نقش شایانی را در راستای ترویج فرهنگ تشیع و عزاداری اباعبدالله(ع) انجام داده و یادگاری از سلسله بزرگان عرصه شعر آئینی و مداحی است.

وی در مدت کسوت مداحی به اصول و بایسته‌های صحیح مداحی در هیئات مذهبی شهرستان حاجی‌آباد و استان هرمزگان اهمیت زیادی قائل بوده و امروز الگویی بارز برای دیگر شاعران آئینی و مداحان اهل‌بیت(ع) به شمار می‌رود.