به گزارش خبرنگار اعزامی کرب‌و‌بلا، علی فروغی عصر چهارشنبه در مراسم آغاز بکار چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس گفت: مکتب حسینی سرشار از درس‌های ارزشمند برای حیات انسان است و خادمان حسینی با ذکر نام و یاد علمدار اباعبدالله حسین (ع) و نوحه‌سرایی درباره خاندان اهل بیت (ع) در گسترش اندیشه حسینی نقش فراوانی داشته‌اند.

فروغی در ادامه گفت: مکتب حسینی مکتب بیداری و اندیشه است و برگزاری این اجلاس در سطح بین‌المللی، در ایجاد زمینه‌های هرچه بهتر و بیشتر آشنایی جامعه با ظرفیت‌های عظیم فرهنگ عاشورا تأثیر بسزایی دارد.

اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت ارزنده‌ای است تا مداحان و خادمان درگاه حسینی گردهم آمده و در آستانه ماه محرم در باب اندیشه حسینی با یکدیگر هم‌صدا و هم‌نوا باشند.

فروغی گفت: ما معتقدیم اگر قرار باشد اتفاقی در کشورهای ستمدیده مثل سوریه و یمن حاصل شود و رهایی از مستکبران رخ دهد، از طریق همین محافل و مجالس اهل بیت (ع) خواهد بود.

رئیس بسیج سازمان صداوسیما تأکید کرد: حتما از هیأت و محافل سیدالشهدا (ع) آرمان‌های بلند اسلام عزیز احیا خواهد شد.

این مقام مسئول از پیرغلامان و خادمان حسینی خواست در ماه محرم که شرایط ویژه‌ای در منطقه و جهان حاکم است، در راستای تحقق هرچه بیشتر فرهنگ و اندیشه حسینی که توانسته ملت ما را برابر دشمنان پیروز کند، تلاش کنند.

فروغی گفت: اجلاس پیرغلامان حسینی فرصت ارزنده‌ای است تا مداحان و خادمان درگاه حسینی گردهم آمده و در آستانه ماه محرم در باب اندیشه حسینی با یکدیگر هم‌صدا و هم‌نوا باشند.

وی در ادامه بیان داشت: با پیام‌های پیرغلامان و خادمان حسینی از هیأت‌ها و محافل سیدالشهدا (ع) ، آرمان‌های بلند ایران را به گوش جهانیان می‌رسانیم.

رئیس چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی مناسبی در قالب چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس تدارک دیده شده که مداحان و خادمان حاضر در این اجلاس در آن‌ها شرکت خواهند کرد.

وی در پایان اظهارات خود با قدردانی از میزبانی ارزنده هرمزگان از برگزاری این اجلاس، عنوان کرد: امیدواریم حاصل برگزاری این اجلاس در استان هرمزگان، دستاوردهای معنوی ارزشمندی برای مردم پرتلاش و ولایی این منطقه داشته باشد.

مراسم افتتاحیه چهاردهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در بندر عباس با حضور 750 پیرغلام و خادم حسینی از داخل و خارج کشور برگزار شد و مراسم پایانی نیز ساعت 22 روز پنجشنبه هشتم مهر ماه در حسینیه ثارالله بندرعباس انجام می‌شود.

نفود کلام مداحان اهل‌بیت (ع) در گسترش اندیشه حسینی تأثیرگذار است
در ادامه این مراسم جاسم جادری، استاندار هرمزگان ضمن عرض خیرمقدم به پیرغلامان خطاب به پیرغلامان کشورهای دیگر به زبان عربی گفت: شما پیرغلامان همانانی هستید که حسین (ع) را یاری می کنید در زمانی که دشمنان اسلام تلاش می کنند آن را از مسیر اصلی اش منحرف کنند.

جادری بیان داشت: میزبانی از خادمان و پیرغلامان حسینی لیاقت می‌خواهد که به لطف خدا در چهاردهمین اجلاس این لیاقت شامل مردم هرمزگان شده است.

وی به نیابت از همه مردم هرمزگان مقدم میهمانان چهاردهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی را در بندرعباس گرامی داشت و عنوان کرد: فضای هرمزگان متأثر از این همایش رنگ و بوی معنوی هر چه بیشتری خواهد یافت.

جادری تصریح کرد: هر مداحی در هر گوشه از جهان اسلام می‌تواند پیام آور مقاومت در برابر تهدیدات و فشارهای استکبار باشد و پیام حماسه حسینی را در جهان انتشار دهد.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: هر مداحی در هر گوشه‌ای از کشورمان پیام‌آور مقاومت در برابر تهدیدات و فشارهای استکبار است و می‌توانند پیام اندیشه حسینی را در جهان انتشار دهند و مردم هرمزگان به خود می‌بالند که میزبان حضور خادمان ابا عبدالله الحسین (ع) در بندرعباس شده‌اند.

استاندار هرمزگان گفت: مردم هرمزگان عاشق و دل‌شیفته علمدار دشت کربلا هستند و به این میزبانی ارزشمند مباهات می‌کنند.

این قیام سرمشقی برای آزادگانی است که از ارزش‌های الهی دریغ نمی‌کنند.

جادری خاطرنشان کرد: مکتب حسینی برای همیشه در عالم ماندگار است و خادمی درگاه اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت سبب نیکبختی در دنیا و آخرت می‌شود و هر کسی که به درگاه اهل بیت (ع) متوسل شد، بی‌نصیب نبوده است.

جادری گفت: ظالمان و ستمگران جهان به خیال خود ریشه‌های این قیام عظیم را نشانه گرفته‌اند و هرساله با بیان شبهاتی قصد دارند آن را تضعیف کنند اما بدانند که قیام حسینی برای همیشه تاریخ ماندگار است و هرساله عزاداری امام حسین (ع) با شور و قدرت مضاعفی بر پا می‌شود.

وی ادامه داد: هرچه از قیام عاشورا می‌گذرد بر عظمت و شکوه آن اضافه می‌شود و یاد و خاطره شهدای این قیام در دل ما سرزنده‌تر می‌شود و این قیام سرمشقی برای آزادگانی است که از ارزش‌های الهی دریغ نمی‌کنند.

در این مراسم سه نفر از مداحان کشورهای پاکستان، افغانستان و تایلند به مدیحه‌سرایی سالار شهیدان پرداختند.

همچنین از هشت چهره شاخص استان هرمزگان در حوزه اشاعه فرهنگ ناب عاشورایی تجلیل شد که در این بین از پیرغلامان اهل سنت نیز تجلیل به عمل آمد و از مستندهای رادیو و تلویزیونی موفق و برتر راه یافته به اجلاس از سراسر کشور تجلیل شد.