به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از تسنیم، محمدرضا ساکت، رئیس سازمان تیم‌های ملی گفت: پس از تلاش دو ماهه برای تغییر زمان دیدار تیم‌های ایران و کره جنوبی به جهت شرایط خاص فنی و برنامه‌ریزی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، محقق نشد.

وی افزود: در واقع برای تغییر بازی تلاش‌های ارزنده و گسترده‌ای صورت گرفت و حتی هیئت ویژه‌ای  به فیفا  اعزام شد و رئیس فدراسیون فوتبال مذاکرات چند ساعته را با مسئولان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کردند، اما به جهت درگیر بودن دیگر تیم‌ها و از جمله کره جنوبی، تغییر روز بازی محقق نشد.

ساکت تأکید کرد: بنابراین برای حفظ حرمت ایام محرم، تاسوعا و عاشورا، ورزشگاه را به حسینیه‌ای مبدل خواهیم کرد و هواداران فوتبال شور حسینی را نشان خواهند داد.

ساکت در ادامه  درباره اقدامات و برنامه‌هایی که در دیدار ایران برابر کره‌جنوبی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: همه هواداران فوتبال بعد از مراسم روز تاسوعای حسینی با پیراهن‌های مشکی و شال عزا در ورزشگاه آزادی حضور خواهند یافت و یک ورزشگاه، یک حسینیه، 80 هزار عزادار حسینی را محقق خواهند کرد.

هواداران با شور عاشورایی، بزرگ‌ترین حسینیه جهان را در بزرگترین ورزشگاه آسیا با مشارکت بسته‌های فرهنگی، سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی و عاشورایی کشور، هیئت عزاداری، مداحان اهل بیت، بیرق‌ها و علامت‌های حسینی، شور حسینی را در ورزشگاه فریاد خواهند زد و  فریاد‌های یا حسین و یا ابوالفضل به عنوان غریب عاشورایی، شعار هوادارن خواهد بود.

ضمن اینکه با توجه به تغییر ساعت مسابقات، با پایان یافتن بازی‌ها، همگان می‌توانند در حسینه‌ها و تکیه‌ها حضور داشته باشند تا عزاداری شب عاشورای حسینی را محقق کنند.

وی ادامه داد: شرکت اتوبوس‌رانی و مترو نیز برای انتقال سریع همه عزاداران بسیج شده است. همچنین ستاد ویژه‌ای در این راستا ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های لازم را با همکاری و حمایت همه جانبه شهرداری، شورای شهر و دیگر نهاد‌های فرهنگی و مذهبی انجام می‌شود.