به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از میزان، سید محمدمهدی میرباقری در دومین دوره تجلیل از پیرغلامان مداح مازندران مرثیه‌خوان، امام حسین (ع) را عالم دانست و افزود: مرثیه‌خوان باید فنون هنرها را بلد باشد؛ لازم است در دستگاه‌های پژوهشی معضلات این بخش رفع شود.

وی با تأکید بر اینکه غرب با ابزار هنر جوامع را به هالیوود دعوت کرده است، اظهار کرد: لازم است برای دعوت به اهل بیت (ع) از ابزار هنر استفاده شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم تبیین کرد: هنر دعوت به اهل بیت (ع) در مقابل هنر هالیوودی قرار دارد باید مراکز دانشگاهی و حوزوی همت کنند تا مشکلات این بخش برطرف شود هرچند اقداماتی در تهران و قم انجام شد، اما کافی نیست.

این مسؤول با تأکید بر اینکه مرثیه‌خوان باید شعرشناس باشد و از اشعار بزرگان ادب در مدح ائمه اطهار (ع) استفاده کند، بیان کرد: جایگاه والای امامان باید حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی بخواهد بُعد سیاسی را از عاشورا حذف کند این تحریف ظلم به عاشورا و سیدالشهدا است، تشریح کرد: همه ابعاد عاشورا بدون افراط و تفریط باید تبیین شود و این توفیقی است که خداوند به مداحان داده است که واسطه بین جامعه با ائمه اطهار (ع) شوند.