به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، روز پنج شنبه این هفته، همزمان بود با روز شهادت سید و سالار شهیدان، أبا عبدالله الحسین علیه السلام که روز عاشورا نامیده می شود.

این روز نزد اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و پیروانشان و همه مسلمانانی که اهل بیت را دوست دارند، روز غم و اندوه به شمار می رود.

در روایت ها آمده که بنی أمیه بعد از به شهادت رساندن حضرت امام حسین علیه السلام که نوه پیامبر اکرم اسلام صلی الله علیه و آله بود، به نشانه شادی روز عاشورا را روزه می گرفتند.

در همین حال "عبدالعزیز آل الشیخ" مفتی اعظم وهابی ها در عربستان سعودی نیز طی اظهاراتی پیروانش را به روزه گرفتن در روز عاشورای امسال دعوت کرد.

آل الشیخ که در مسجد "ترکی بن عبدالله" در مرکز ریاض پایتخت سعودی سخن می گفت، برای ترغیب هوادارانش به روزه گرفتن در روز عاشورا، به دروغ گفت: پیامبر نیز روز عاشورا روزه می‌گرفت.گفتنی است پیروی مفتی وهابی آل سعود از بنی أمیه نشان دهنده نزدیکی تفکر و اعتقادات آنها به یکدیگر است.

قابل ذکر است، در حدیث شریفی در کتاب "سنن ترمذی" از حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم آمده: "أن رسول الله صلى الله علیه وسلم، أخذ بید حسن وحسین فقال: من أحبنی وأحب هذین وأباهما وأمهما، کان معی فی درجتی یوم القیامه" "

یعنی: رسول الله صلی الله علیه و سلم دست حسن و حسین علیهما السلام را گرفت و گفت: هر کس من و این دو و پدر و مادرشان را دوست داشته باشد، در قیامت در کنار من خواهد بود.

 


برگرفته از شیعه نیوز