به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از شبستان، داوود خدایی، رئیس مجمع جهانی حضرت علی اصغر (علیه السلام) گفت: همایش شیرخوارگان حسینی امسال در حسینیه ثارالله زنجان برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت کار فرهنگی برای کودکان و نوجوانان تاکید کرد و یادآور شد: اهتمام مسئولان امور فرهنگی کشور به این مساله قابل تقدیر است.

به گفته خدایی، بزرگترین اجتماع ماداران و کودکان در همایش شیرخوارگان حسینی و سه ساله های زهرایی در امر تقویت سبک زندگی اسلامی و ایرانی اثرگذار است.

رئیس مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در استان زنجان یکی دیگر از اهداف این همایش را ضرورت کار فرهنگی در مورد زنان و آگاهی و شناخت دادن به زنان جامعه و آشنا کردن آنان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان اعلام کرد.

وی به بودجه اندک فعالیت های فرهنگی هم اشاره کرد و یادآور شد: تربیت کودکان برای سربازی ظهور از دیگر اهداف برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است.

خدایی یکی دیگر از اقدامات این مجمع برای دستیابی به اهداف تعیین شده را بهره گیری از فن آوری های جدید ارتباطی و اثرگذاری برروی کودکان عنوان کرد و افزود: در همین راستا نرم افزار اندروید ضریح گهواره طراحی شد.

وی با اشاره به اینکه شکل گیری همایش شیرخوارگان حسینی به صورت جهانی و پیگیری مجددانه، با اراده و انگیزه بانیان همایش در زنجان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تدوین نقشه راه و سند چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت، ثبت اولین جمعه ماه محرم به روز حضرت علی اصغر (ع) در تقویم رسمی کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، راه اندازی جلسات عوامل اجرایی به صورت استان و منطقه ای و تداوم ارتباط شرکت کنندگان در همایش شیرخوارگان حسینی با مجمع بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر (ع) از اقداماتی است که توسط این مجمع انجام شده است.