به گزارش کرب‌و‌بلا، رضا کیانیان در خصوص برگزاری جشنواره «چهل‌چراغ» و اهداف آن گفت: هر جشنواره‌ای که موضوع اختصاصی و تخصصی داشته باشد بدون شک خوب خواهد بود. یعنی اگر نگاه تخصصی جایی حاکم باشد بخصوص وقتی با محوریت امام حسین (ع) باشد، همه باید سعی کنیم این جشنواره به اهداف خود که انتشار فرهنگ و گفتمان حسینی است، برسد.

رضا کیانیان در خصوص حواشی ایجاد شده برای فیلم «رستاخیز» گفت: با اینکه متاسفانه فیلم را ندیده‌ام، اما حواشی آن را شنیده‌ام. به هر حال نقد اصلی این است که چهره حضرت ابوالفضل (ع) نباید در این فیلم نمایش داده می‌شد. اما سوالی که مطرح است اینست آیا ایشان جز معصومین هستند؟ این دقیقا نقطه عطف بین منتقدین و طرفداران این اثر عاشورایی است.

وی در ادامه افزود: اینکه در یک مورد بخصوص حرف‌های متناقضی گفته می‌شود باعث می‌شود هر کسی بتواند به نوع خاصی رفتار کند. ما باید یک خطوط مشخصی داشته باشیم که کسی از آن خطوط فراتر نرود. اگر فصل الخطاب قانون است پس همه چیز را با همان باید بسنجیم. اگر فصل الخطاب دیگری وجود دارد هر چیزی باشد همه آن را قبول داریم. به هر حال باید مشخص باشد.
اما اینکه در هر موضوعی یک فصل الخطاب  خاصی تعریف می‌شود این موجب بی اعتمادی و اختلاف خواهد شد.

کیانیان در پایان گفت: این حواشی که برای «رستاخیز» احمدرضا درویش ایجاد شد باعث خواهد شد بخش خصوصی دیگر جرئت ورود به ساخت این نوع فیلم‌ها را نداشته باشد. متاسفانه اقتصاد و روند تولید ما در سینما به گونه‌ای است که بخش خصوصی امنیت ندارد.