به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از شبستان، «صباح الموسوی» مدیرکل سازمان بهداشت کربلا اعلام کرد: در آستانه روز عرفه و عید قربان، سازمان بهداشت کربلا آماده ارائه خدمات پزشکی و سایر خدمات به میلیون‌ها زائر امام حسین (ع) است تا مراسم این روزها یعنی زیارت روز عرفه و نماز عید قربان را در جوار حرم‌های مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع)  برگزار کنند.

الموسوی افزود: مراکز بهداشتی و 98 آمبولانس در همه نقاط شهر به ویژه نقاط پر ازدحام مستقر خواهند شد و بیمارستان‌ها و بخش‌های اورژانس طی 24 ساعت فعالیت می‌کنند و مراکز بهداشتی در طول اعیاد تعطیلات باز است.


وی افزود: انتظار می‌رود که صدها هزار زائر از داخل و خارج عراق در مراسم روز عرفه و عید قربان وارد کربلا شوند.


در همین حال، «خضیر الجبوری» عضو شورای استانداری نجف اشرف امروز اعلام کرد: برنامه امنیتی به مناسبت تعطیلات عید قربان و با هدف حمایت از زائران تدوین شده است، در این برنامه گروه‌های مختلف امنیتی و تعداد زیادی از ادوات نظامی و شهری استفاده خواهد شد.


وی ادامه داد: این برنامه با هماهنگی استان‌هایی انجام شده است که زائران برای رسیدن به شهر نجف اشرف از آن‌جا عبور می‌کنند.


عضو شورای نجف اشرف امیدوار است که میلیون‌ها زائر در ایام عید قربان به حرم امام علی (ع) و مقبره وادی السلام بیایند و نیرو‌های امنیتی تدابیر شدیدی را برای جلوگیری از وقوع نقض امنیتی اتخاذ کردند.


شهر کربلا شاهد تلاش‌های مسئولان در همه سطوح  است تا زیارت روز عرفه و مراسم عید قربان که با تعداد بسیار زیاد زائران داخلی و خارجی همراه است به نحو احسن برگزار شود.