به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن نظافتی با اشاره به آخرین جزییات روند صدور روادید زائران اربعین گفت: در جلساتی که با حضور هیئت اعزامی عراق با ستاد اربعین و وزارت کشور برگزار شد، خواسته‌های ایران در خصوص روند صدور روادید مطرح و قرار شد هیئت عراقی با در میان گذاشتن مذاکرات با دولت عراق ظرف هفته آینده قیمت نهایی روادید را اعلام کند.

وی در ادامه افزود: جزییات مربوط به قیمت بیمه و نحوه پوشش درمانی زائران اربعین هم، هفته آینده مشخص می شود.

نظافتی تصریح کرد: با توجه به اینکه عبور زائران از مرز بر اساس استان محل زندگی آنان بین سه مرز مهران، شلمچه و چزابه تقسیم بندی شده است، بیشتر انتقال های زائران از جمله زائران استان تهران از مرز مهران انجام خواهد شد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تاکنون بیشتر ثبت نام کنندگان بازه زمانی پنجم تا پانزده ماه صفر را برای اعزام انتخاب کرده اند ضمن اینکه اکثرا مدت اقامت خود را حدود 6 روز  تعیین کردند.

وی در خصوص مدت اعتبار گذرنامه ها گفت: یکی از شروط اعزام این است که گذرنامه زائران از زمان اعزام آنها به مدت 6 ماه اعتبار داشته باشد.

نظافتی یادآور شد: وضعیت اعزام زائران اربعین به کاظمین و سامرا هنوز مشخص نیست و با توجه به شرایط امنیتی تصمیم گیری می شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در پایان بیان کرد: کسانی که قصد شرکت در پیاده روی اربعین را دارند هر چه زودتر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.