به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایکنا، دهمین سوگواره بین‌المللی «هنر عاشورایی» با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های واقعه کربلا در زمینه خلق آثار تجسمی برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار نیز تا 31 شهریورماه است.

این سوگواره در بخش‌های نقاشی، پوستر و پرچم با موضوع حماسه عاشورا و در بخش تصویرسازی با موضوع قاسم بن‌ الحسن(ع) 11 آبان‌ماه سال جاری افتتاح و آثار آن طی مدت یک‌ ماه به‌ نمایش گذاشته می‌شود.

مقررات شرکت در سوگواره به شرح زیر می‌باشد:

ـ هر هنرمند می‌تواند همزمان در هر چهار بخش شرکت کند.

ـ هر هنرمند می‌تواند حداکثر سه اثر در هر بخش ارائه کند.

ـ به پوسترهای راه‌ یافته به نمایشگاه 200 هزار تومان اهدا می‌شود.

ـ به هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، گواهی شرکت و کتاب نمایشگاه اهدا خواهد شد.

هنرمندان برای اطلاع از سایر مقررات‌ عمومی و تخصصی، ثبت‌نام و ارسال اثر می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس www.artfest.com  مراجعه کنند.

جوایز سوگواره :

- بخش پوستر و پرچم: به نفرات اول، دوم و سوم علاوه بر اهدای دیپلم افتخار، به ترتیب 3 میلیون، 2 میلیون و یک میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می‌شود.

- بخش نقاشی و تصویرسازی: علاوه بر اهدای دیپلم افتخار، به نفرات اول، دوم و سوم به ترتیب 3 و نیم میلیون، 2 و نیم میلیون و یک و نیم میلیون تومان جایزه نقدی اختصاص می‌یابد. همچنین به سه هنرمند در تمام بخش‌ها لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال اهدا می‌شود.

در ضمن علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره لازم است پس از ثبت‌نام در سایت جشنواره و دریافت کد رهگیری اثر خود را به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه منفی یک، دبیرخانه مرکزی جشنواره‌های حوزه هنری ارسال کنند یا از طریق تلفن 0215-84172204  با دبیرخانه جشنواره در ارتباط باشند.