به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی baghdad.icro.ir، این جلسه با حضور رئیس کمیته فرهنگی اربعین حسینی در این کشور، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، نمایندگان بِعثه مقام معظم رهبری در کشور‌های عراق، کربلای معلا، نجف و کاظمین، رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراقی و نمایندگان مؤسسات و نهادهای فرهنگی و خدماتی در کربلا برگزار شد.

غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در بغداد در این جلسه اظهار کرد: زنده نگه‌داشتن فرهنگ شهادت، تعمیق وحدت میان دو کشور ایران و عراق در فعالیت‌های فرهنگی، تقویت وحدت میان دو ملت ایران و عراق و استفاده از مراسم اربعین برای تعمیق باورهای دینی بخشی از سیاست‌های اربعین است.

وی همچنین همسو‌کردن فعالیت‌های فرهنگی اربعین در ایران و عراق، بصیرت‌افزایی بر اساس ترویج معنویت و عشق به امام حسین(ع) و تأکید بر مردمی‌بودن این رخداد بزرگ را از دیگر سیاست‌های اربعین دانست.

تشکیل 11 کارگروه
حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی اربعین حسینی در عراق با بیان اینکه برای انسجام بیشتر مراسم اربعین 11 کارگروه تشکیل شده است، گفت: کارگروه‌های تکریم مردم عراق، مراسمات، هماهنگی میان موکب‌های ایران و عراق، فضاسازی و تبلیغات، تهیه و تولید محصولات فرهنگی، قرآن و عترت، کارگروه جهادی اربعین، بانوان و فضای مجازی از جمله کارگروه‌هایی است که برای مراسم اربعین تشکیل شده و برای کمک و مساعدت به مؤسسات و فعالان فرهنگی عراقی اعلام آمادگی کرده است.

در این جلسه اعضای کمیته‌های مختلف اربعین بر استفاده بیشتر از ظرفیت مردمی، اعزام مبلغین، فضاسازی محیطی، تولید محتوای عمیق متناسب با گفتمان انقلاب و مقاومت اسلامی، آموزش مبلغین، حضور بیشتر موکب‌های مردمی در مراسم اربعین، تولید و توزیع محصولات دیجیتال در فضای مجازی و راه‌اندازی پیام‌رسان ویژه اربعین تأکید کردند.