به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از روابط عمومی حج و زیارت لرستان، مدیرکل سازمان حج و زیارت لرستان گفت: ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از روز شنبه، 16 مرداد آغاز شده که زائران با مراجعه به سامانه سماح به‌عنوان پیش ثبت‌نام اقدام می‌کنند و از اول شهریور ثبت‌نام در دفاتر به‌صورت رسمی صورت می‌گیرد.

محمد خسروی اضافه کرد: به همه زائران توصیه می‌شود که حتماً برای ثبت‌نام به‌صورت گروهی اقدام کنند تا خدمات را به صورت بهتری دریافت کنند.

خسروی با اشاره به این‌که از یک تا چهار نفر به‌صورت انفرادی و از چهار نفر به بالا گروهی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: امسال تلاش شده تا خدمات بهتری برای زائران در نظر گرفته شود.

خسروی همچنین گفت: افرادی‌که از هم‌اکنون در سامانه ثبت‌نام کنند، اول شهریور با ارسال پیامک و با مراجعه به دفاتر ثبت‌نام قطعی صورت می‌گیرد و همه مبلغ و وجه مورد نظر و کارهای اعزام در دفاتر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند از هم‌اکنون برای دریافت پاسپورت اقدام کنند و ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند.

مدیر کل حج و زیارت لرستان تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های ثبت‌نام در سامانه سماح این است که در صورت خروج زائران با وسایل نقلیه، با وارد کردن پلاک ماشین می‌توانند اجازه تردد از ایلام به مهران بگیرند و محل پارکینک خودرو را مشخص کنند.

به گفته وی سال گذشته برای 17 هزار زائر از استان لرستان ویزا صادر شد اما امسال پیش‌بینی می‌شود زائران مراسم اربعین به 30 هزار نفر افزایش یابند.