به گزارش کرب و بلا به نقل از مهر، نخستین جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان با حضور نمایندگان فرهنگی دستگاه های آموزش عالی کشور در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات دانشگاه های مرزی در خدمات رسانی مراسم پیاده روی اربعین سال گذشته و همچنین آمارهایی از تعداد حضور دانشجویان به صورت گروهی و انفرادی مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش قرائت شده در جلسه، سال گذشته بیش از 12 هزار نفر به صورت سازمان یافته در قالب کاروان های دانشجویی و حدود 150 هزار دانشجو نیز به صورت انفرادی زائر اربعین بودند.

در این راستا یکی از محوری ترین برنامه های ستاد اربعین دانشگاهیان که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت تلاش جهت سازماندهی و تجمیع امکانات و ظرفیت ها برای حمایت و پشتیبانی از حدود 200 هزار دانشجوی زائر اربعین در سال جاری است.

تبیین و جریان سازی مراسم پیاده روی اربعین در دانشگاه ها، برنامه ریزی و تسهیل در خدمت رسانی به زائران دانشجو و عموم، پیش بینی تسهیلات لازم و جذب حمایت خیرین، آگاه سازی و اطلاع رسانی به زائران، تسهیل امکان حضور اساتید دانشگاه ها و پیش بینی برنامه های مشترک فرهنگی بین دانشگاه های ایران و عراق از جمله اقداماتی است که ستاد اربعین دانشگاهیان در دستور کار دارد.


سوگواره فرهنگی، هنری و ادبی اربعین نیز که اولین دوره آن در سال 94 به همت اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد امسال نیز در بخش های مختلف از جمله عکس، فیلم، شعر، سفرنامه، دلنوشته و غیره همزمان با آغاز ماه محرم تا پایان ماه صفر برگزار می شود.