به گزارش کرب و بلا به نقل از فارس، دهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی با هدف بهره‌مندی از ظرفیت های واقعه کربلا در زمینه خلق آثار تجسمی در سه بخش نقاشی، تصویر سازی، پوستر و پرچم برگزار می شود.

این جشنواره در بخش های نقاشی، پوستر و پرچم با موضوع حماسه عاشورا و در بخش تصویر سازی با موضوع قاسم بن الحسن (ع)  11 آبان ماه افتتاح می‌شود و به مدت یک ماه آثار آن به نمایش گذاشته می شود.

همچنین مهلت ارسال آثار تا 31 شهریور در نظر گرفته شده است.

از جمله مهم ترین مقررات شرکت دراین جشنواره بدین شرح است:
1-هر هنرمند می‌تواند هم‌زمان در هر 4 بخش شرکت نماید.
2-هر هنرمند می‌تواند حداکثر 3 در هر بخش ارائه نماید.
3-به آثار پوستر راه یافته به نمایشگاه مبلغ دویست هزار تومان اهدا می‌شود.
4-به هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت و کتاب نمایشگاه اهدا می‌شود.

هنرمندان برای اطلاع از سایر مقررات‌عمومی و تخصصی، ثبت نام و ارسال اثر می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس www.artfest.com مراجعه کنند.

جوایز جشنواره بدین شرح است:

در بخش پوستر و پرچم به نفرات اول، دوم و سوم  علاوه بر اهدای دیپلم افتخار به ترتیب 30 میلیون ریال، 20 میلیون ریال، 10 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود.

در بخش نقاشی و تصویرسازی علاوه بر اهدای دیپلم افتخار به نفرات اول، دوم و سوم به ترتیب 35 میلیون ریال، 25 میلیون ریال و  15 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می شود.

همچنین در تمام بخش ها به 3 هنرمند لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال اهدا می شود.

برای شرکت در این جشنواره لازم است تا پس از ثبت نام در سایت جشنواره و دریافت کد رهگیری اثر خود را به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه منفی یک، دبیرخانه مرکزی جشنواره‌های حوزه هنری ارسال کنند و یا از طریق تلفن: 0215-84172204  با دبیرخانه جشنواره در ارتباط باشند.