به گزارش کرب و بلا به نقل از مهر، کتاب «بازخوانی خطبه های انقلابی امام حسین(ع)» نوشته عبدالوهاب حسین (رهبر انقلاب بحرین) ترجمه شده و به زودی از سوی دفتر نشر معارف منتشر می شود.

 این کتاب ترجمه «قرائه فی بیانات ثوره الامام الحسین(ع)» است که به همت دکتر حجت الله فسنقری و ام البنین قزلسفلو ترجمه شده  و در مرحله آماده سازی برای چاپ است.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: تبیین روش انقلابی امام حسین (ع) با استفاده از شناخت جوانب حرکتی و نتایج فکری، فقهی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی آن در بیانات آن حضرت؛ به این امید که روش انقلابی وی چراغ راه انقلابی های مومن باشد. هدف بحث حاضر پرداختن به بنیانهای علمی خطبه اسلامی انقلابی نیست.

قیام کربلا مختص به زمان، مکان و شخص معین و خاصی نیست، بلکه کربلا خلاصه بسیاری از قوانین نبرد حق و باطل و عصاره بسیاری از ارزشها و اصولی است که اصلاحگر هر مکان و زمانی می باشد بنابراین هر زمینی کربلا و هر روز عاشورا است.

به همین دلیل ما نیز باید در درجه اول مظلومانی باشیم که با ظلم و ستم به نبرد بپردازیم و در درجه دوم دوستداران و پیروان فرمانده این انقلاب جاوید بوده و قیام و هدایتگری ایشان را سرلوحه و سرمشق خود قرار دهیم و باید درباره این انقلاب و جریانات آن بسیار  بیاندیشیم تا عبرتها، درسها و قوانین کلی حاکم بر واقعیتهای حاکم بر آن را دریابیم.

یکی از بهترین راه‌های درک عبرت‌ها و درس‌های آن، این است که بیانات خود فرمانده معصوم این انقلاب جاوید و سخنان شرکت کنندگان در این حماسه را قبل از وقوع این انقلاب و در حین آن، مورد بررسی قرار دهیم چرا که همین سخنان، بسیاری از حقایق، قوانین و فرامین کلی را روشن می سازد.

نویسنده کتاب، عبدالوهاب حسین رهبر و مؤسس گروه انقلابی «تیار الوفاء الإسلامی» است. این گروه را شاید بتوان از حیث نظری و عملی نزدیکترین گروه به مبانی اندیشگی انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی دارای مدرک کارشناسی رشته فلسفه و جامعه‌شناسی از دانشگاه کویت است که در حال حاضر به جرم قانون‌شکنی، شرکت در توطئه تغییر نظام از سوی رژیم آل خلیفه به حبس ابد محکوم شده است.