معاون روابط عمومی سازمان در این باره گفت: با هدف جلب مشارکت اهداکنندگان خون در فعالیت های سازمان و همراهی آنان در برنامه های فرهنگی و اطلاع رسانی، پویش اجتماعی "اهدای خون از روز جهانی اهداکنندگان تا روز ملی اهدای خون"، با مشارکت دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهداکنددگان خون، همزمان با روز جهانی اهداکنندگان در سراسر کشور آغاز به کار می کند.

معاون روابط عمومی سازمان انتقال خون کشور افزود: این کمپین برای تبیین برنامه های سازمان در حوزه مشارکت های اهداکنندگان در کارهای ویژه ای که داوطلبان اهدای خون را می تواند در فرهنگ سازی اهدای خون با این سازمان همراه کند، با دستور مدیرعامل سازمان برنامه ریزی شده است.

حمزه پور همچنین از آمادگی کامل تمامی مراکز اهدای خون سراسر کشور برای همکاری با داوطلبان اهدای خون که با این کمپین همراهی خواهند کرد خبر داد و افزود: اطلاعات این کمپین و چگونگی حضور در آن از اوایل هفته آتی در پورتال سازمان در نشانی اینترنتی www.ibto.ir قرار می گیرد.

همچنین دکتر عباس صداقت، سرپرست دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهدا کنندگان سازمان انتقال خون در باره این کمپین گفت: مشارکت جامعه به ویژه جوانان در اهدای خون آگاهانه و مسئولانه برای ما، در سازمان انتقال خون فوق العاده اهمیت دارد و این کمپین به صورت نمادین در دوره یک ماه و نیمه از روز جهانی اهداکنندگان خون تا روز ملی اهدای خون، موجب خواهد شد ضمن آن که سرمایه های معنوی سازمان را تقویت می کنیم، از طریق همین سرمایه های معنوی که اهداکنندگان خون هستند، از ظرفیت شبکه های مجازی در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون مسئولانه بهره مند شویم.

وی افزود: شرکت کنندگان در این کمپین که عمدتا از یاران دیرین انتقال خون کشور هستند، از قابلیت های شبکه های اجتماعی بهره جسته و در قالب سفیران پیام رسان انتقال خون پیام " با اهدای خون، زندگی را به اشتراک بگذاریم " را بین هموطنان عزیز کشورمان به اشتراک گذارده، و بدین طریق به تعهد و نیت پاک خود در راستای نیل به مهم ترین رسالت و ماموریت سازمان که تامین خون صد در صد سالم است، نائل آیند.

وی تاکید کرد این کمپین، بارزترین و زیباترین تجلی مشارکت های مردمی در تحقق یکی از مهم ترین اهداف نظام تحول سلامت کشور خواهد بود.