به گزارش کرب و بلا به نقل از ایرنا، ‌در مسابقه دومین جایزه جهانی اربعین از میان 300 شرکت ‌کننده، 3250 عکس از کشورهای عراق، پاکستان، لبنان، سوریه، ایران، الجزایر با موضوع اربعین حسینی به نمایش گذاشته می‌شود.
امیرعلی جوادیان دبیر دومین جشنواره جهانی عکس و فیلم اربعین اظهار داشت: مراسم اختتامیه این جشنواره یکشنبه، 5 اردیبهشت از ساعت 10 در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و از برگزیدگان در دو بخش فیلم و عکس جشنواره با اهدای تندیس جشنواره، لوح افتخار و جوایز نقدی تقدیر به عمل خواهد آمد.
وی گفت: هیات داوران در بخش فیلم متشکل از جواد رمضان ‌نژاد، علی ملاقلی‌ پور و سلیم غفوری بودند.

در بخش عکس نیز هیات داوران متشکل از مجتبی آقایی، رسول اولیازاده و من، ارزیابی و داوری آثار ارسالی به جشنواره را به انجام رساندیم.
جوادیان افزود: هیات داوران در دو بخش فیلم و عکس بلافاصله بعد از اتمام مهلت فراخوان ارسال آثار در 30 دی ‌ماه سال گذشته، به انتخاب، ارزیابی و داوری آثار اقدام کردند.

وی در ادامه گفت: اغلب آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره را موضوعاتی همچون راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و جلوه‌های ماندگار زیارت اباعبدالله الحسین (ع)، برگزاری مراسم اربعین در ایران و دیگر کشورهای جهان، صحنه‌ های دلدادگی و ابراز ارادت به حضرت ابا عبدالله ‌الحسین (ع) در ایام اربعین در جای جای جهان و رخدادهای مهم در ارتباط با اربعین در کشورهای مختلف جهان به خود اختصاص می‌دادند.

نمایشگاه عکس دومین جایزه جهانی اربعین تا 5 اردیبهشت دایر است و علاقه‌ مندان برای بازدید از این نمایشگاه می ‌توانند همه روزه از ساعت 14 تا 21 به نگارخانه تابستان خانه‌ هنرمندان ایران مراجعه کنند.