به گزارش کرب و بلا به نقل از ایسنا، حسین یاری - بازیگر سینما و تلویزیون - در نشست نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ» اظهار کرد: بسیار مشعوفم که در جشنواره‌ای مستقل که رنگ و بوی امام حسین (ع) دارد، حضور دارم.
او درباره انگیزه‌ی برگزاری این جشنواره گفت: برگزار‌کنندگان «چهل‌چراغ» با این پیش‌زمینه که فقدان و خلأ چنین جشنواره‌ای با موضوع امام حسین (ع) در این سال‌ها حس می‌شد، برای برپایی آن پا پیش گذاشتند.
یاری همچنین درباره انتخاب عنوان «چهل‌چراغ» برای این جشنواره، اظهار کرد: «چهل‌چراغ» ما را یاد تکایا و دسته‌های برگزاری آیین‌های عاشورایی می‌اندازد و به نظرم، اسم با مسمایی است.
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره اهداف این جشنواره نیز توضیح داد:  بزرگداشت حرکت عظیم راهپیمایی مردمی در کربلای معلی به‌مناسبت اربعین، معرفی و بازتاب عشق به اباعبدالله (ع) در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، جریان‌سازی برای تولید و حمایت از آثار در حوزه محتوایی، سیره زندگی معصومین (ع) در عرصه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، از اهداف این جشنواره است.
 همچنین راه‌اندازی پورتال جامع امام حسین (ع) برای ارائه آثار تولیدشده و راه‌اندازی آژانس عکس امام حسین (ع) با هدف اشاعه سبک زندگی حسینی، از دستاوردهای این جشنواره خواهد بود.

او همچنین بیان کرد:‌ این جشنواره در بخش‌های فیلم داستانی بلند (تله‌فیلم و فیلم سینمایی که تا قبل از سال 90 ساخته شده باشد)، فیلم داستانی کوتاه (زیر 40 دقیقه)، مستند بلند، مستند کوتاه، پویانمایی، فیلمنامه داستانی بلند، فیلمنامه داستانی کوتاه، عکس حرفه‌ای (در دو بخش مجموعه عکس حداقل 10 و حداکثر 20 و تک عکس حداکثر پنج عدد)، عکس آماتور (حداکثر پنج عکس)، پوستر و فیلم موبایلی (با سقف 40 ثانیه) برگزار می‌شود.
یاری همچنین اظهار کرد: امیدواریم آثار این جشنواره بعد از تهران در طول سال، در 14 استان به‌نمایش درآید و در آینده، آن‌ها را در پنج کشور نیز ارائه کنیم.
نخستین جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ» از 20 تا 25 اردیبهشت‌ماه 1395 و همزمان با اعیاد شعبانیه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای اطلاع از جزییات آن و ارسال آثار خود می‌توانند به سایت www.chehelcheragh.ir مراجعه کنند.