به گزارش کرب و بلا به نقل از فرهنگ نیوز، داریوش ارجمند در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان خطاب به آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: جای شخصیت‌هایی مانند شما با این نوع نگاه و سعه صدر در صداوسیمای ما خالی است.

ارجمند گفت: من تاکنون دو نقش تاریخی «مالک اشتر» و «حضرت عبدالعظیم حسنی» را بازی کرده ام و بسیار علاقه مند بودم نقش حضرت ابوالفضل (ع) را نیز بازی کنم که دیگر سنم اجازه نمی دهد.

وی تصریح کرد: حضرت ابوالفضل (ع) نشان دهنده مرزهای انسانی بشر است و هر فردی نمی تواند نقش وی را بازی کند.

وی با بیان اینکه برای ایفای نقش مالک اشتر مبعوث شدم، گفت: من برای بازی نقش مالک اشتر یکبار استخاره گرفتم که خوب در نیامد و منجر به انصرافم شد اما پس از گذشت چندماه در یک جلسه مجاب شدم بار دیگر استخاره کنم که این بار خوب در آمد و در نهایت این نقش را بازی کردم.

ارجمند در ادامه با بیان اینکه اصلاً دوست نداشتم در سریال مختارنامه بازی کنم، تصریح کرد: با دلیل و منطق به شما می گویم که سریال مختارنامه ایراد بسیار زیادی داشت و ساخت چنین سریالی به صرفه نبود.

وی با انتقاد از ساخت این سریال گفت: من رفتار مختار را  رفتاری شیعه نمی دانم زیرا وی که خود را مدعی رهروی از امام علی (ع) می دانست نمی بایست قاتلان امام حسین (ع) و یارانش را به آن شکل مجازات می کرد زیرا شما می دانید که رفتار امام علی (ع) با ضاربش چقدر منصفانه بود.

وی خاطرنشان کرد: مختار باید مسببان واقعه عاشورا را محاکمه می کرد تا عاملان اصلی مشخص شوند اما وی بدون آنکه با امام زمان خود مشورت کند تصمیم به مجازات و اعدام قاتلان امام حسین و یارانش گرفت.

این هنرمند مطرح سینما و تلویزیون در ادامه انتقادات خود بیان کرد: مختار برای نظام و کشور ما به این اندازه ارزشمند نبود که برای ساخت سریالش 12 سال وقت گذاشته و 66 میلیارد تومان هزینه صرف شود و در آخر سریال نیز به دروغ نحوه کشته شدن مختار را گونه دیگر نشان دادند.

داریوش ارجمند اظهار کرد: در تاریخ اسلام ما شخصیت های والامقامی نظیر «ابوذر» زندگی می کردند که من نخستین فردی بودم که در سال 49 تئاتر ابوذر را روی صحنه بردم اما متاسفانه سریال این شخصیت ساخته نشده است.

ارجمند ادامه داد: به قول بزرگان ما باید یکبار دیگر منابع فرهنگی خود را بازنگری کنیم تا مورد استعمار و سوء استفاده قرار نگیرد.

به گفته وی، وقایع تاریخی در گذر زمان اثبات خود را نشان می دهد و اگر در واقعه عاشورا خللی ایجاد شده بود کسی آن را باور نمی کرد اما در واقعه مختار، چه کسی او را باور می کند؟

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در این جلسه از داریوش ارجمند درخواست کرد با ارائه طرحی، ارزش های دینی مغفول در جامعه را احیا کند.