به گزارش کرب و بلا به نقل از شبستان، احمدی تصریح کرد: نشست آموزشی - توجیهی کارشناسان و بانوان مبلغ اعزامی به عتبات عالیات پنج شنبه 13 اسفند با حضور 40 نفر از مبلغان زن در قم برگزار شد.
حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر 20 روز یک بار دو بانوی مبلغه به کربلا اعزام می شوند که با علامت مشخصه ای که برای آنها در نظر گرفته شده و اطلاع رسانی هایی که انجام می شود، زائران به راحتی می توانند به آنها دسترسی داشته باشند.
مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه گفت: پاسخگویی به مسائل شرعی، بیان آداب زیارت، بیان احکام و...را از جمله مباحثی است که این بانوان مبلغه آن را مطرح می‌کنند.
وی درباره برگزاری نشست توجیهی - آموزشی برای مبلغان زن عتبات گفت: لازم دیدیم که جلسه توجیهی برای آنها برگزار شود تا هم نسبت به برخی مسایل سفر از قبیل امنیت سفر، موضوعات و مباحثی که برای زایران طرح می کنند، سوالاتی که مطرح می شود، شیوه ارتباط با زایران و... توجیه شوند و هم بستری برای انتقال تجارب آنها فراهم شود.
حجت الاسلام احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: این اعزام ها در تمام طول سال در جریان است و در ایام خاص مانند اربعین افزایش پیدا می کند.
وی در رابطه با نحوه گزینش این بانوان مبلغه گفت: این بانوان مبلغه از لحاظ تحصیلات، حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد سطح 3 حوزه هستند، آموزش های ویژه دیده اند، دوره های گزینشی را طی کرده اند و سابقه اعزام به عمره نیز داشته اند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر فقط در کربلای معلا شاهد استقرار و حضور این مبلغان هستیم و چون امکان تماس تلفنی نیز برای زایران وجود دارد زایران می توانند از جاهای مختلف تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنند.