به گزارش کرب و بلا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در چارچوب این تفاهمنامه این بانک زمینه و بستر مناسب را برای مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی در جذب و تامین هزینه‌های طراحی، ساخت، مرمت و توسعه پروژه های عتبات مقدسه در کشور عراق برابر ضوابط و مقررات بانکی و بسته سیاستی بانک مرکزی، ایجاد خواهد کرد.

ایجاد زمینه و بستر مناسب برای اخذ وجوه از عموم مردم از طریق شبکه گسترده بانک و واریز وجوه جمع آوری شده به صورت بر خط به حساب قرض الحسنه جاری به شماره 29009110 بانک ملت شعبه مستقل مرکزی به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات واریز می‌شود.

همچنین واریزی به صورت برخط به حساب ستاد و قبول وکالت برداشت از طریق حواله منظم از حساب مشتریانی که تمایل داشته باشند از طریق سیستم دستور پرداخت و به صورت مستمر، وجوه از حساب آنان کسر و به حساب ستاد منظور شود، از دیگر محور‌های این تفاهمنامه است.

علی رستگار، مدیرعامل بانک ملت در ادامه گفت: بانک ملت برای به ثمرنشستن مفاد این تفاهمنامه، از هر نوع همکاری مشترک با ستاد بازسازی عتبات عالیات استقبال می کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با اطلاع رسانی مناسب و استقبال مردم، کمک‌های مناسبی از طریق اجرای این تفاهمنامه برای بازسازی اماکن متبرکه در عراق جمع آوری شود.
حسن پلارک، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات هم با قدردانی از مشارکت بانک ملت در امور خیر و خداپسندانه، اظهار داشت: اقدام اخیر بانک ملت در اعطای تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان برای اعزام به عتبات عالیات، حرکت معنوی بزرگی در کشور ایجاد خواهد کرد.

 

پلارک از عملکرد ستاد بازسازی عتبات گزارش داد

پلارک همچنین به عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات در طول بیش از 11 سال فعالیت آن اشاره کرد و گفت: در این سال‌ها با ساماندهی تمامی نذورات، وجوهات و هدایای مردمی، این مبالغ صرف بازسازی و انجام طرح‌های توسعه‌ای اماکن متبرکه در نجف، کربلا و کاظمین شد و این عملیات پس از انجام مراحل اداری لازم، در سامرا نیز اجرایی خواهد شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه گفت: عمده تامین مالی در اجرای این طرح ها با استفاده از ابزار اطلاع رسانی و اعتمادسازی، بر عهده مردم بوده است، بانک ملت توان و توفیق لازم را دارد و می تواند بستر مناسبی برای جذب کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات عالیات باشد.

وی در عین حال یادآور شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات یک مجموعه و تشکیلات مردمی است که تحت نظارت شورای منتخب مقام معظم رهبری اداره می شود.

 

مدیرعامل بانک ملت در جمع دانشجویان اعزامی به عتبات : آمادگی برای تاسیس شعبه در عراق

علی رستگار در جمع دانشجویان اعزامی گفت: حادثه عاشورا به ما آموخت که با ساختن خود و دیگران می توانیم کل جامعه را بسازیم.

مدیرعامل بانک ملت همچنین گفت: بانک ملت پس از دریافت مجوزهای لازم از بانک‌های مرکزی دو کشور برای تاسیس شعبه در عراق اقدام خواهد کرد.

رستگار همچنین اعلام کرد که شرکت "بیمه ما" هم آماده ارائه انواع پوشش های بیمه ای به زائران عتبات عالیات است.
وی در پایان گفت: در قالب شرکت مهر و ماه که بانک ملت 25 درصد از سهام آن را در اختیار دارد، می توان خدمات مناسبی را به زائران ارائه داد که در اولین گام قرار است هتل‌هایی در شهرهای کربلا و نجف ساخته شود.