به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، شیعیان استانبول امسال نیز مانند سالهای گذشته در تدارک برگزاری مراسم عاشورای حسینی در محله شیعه نشین حالکالی هستند.
صلاح الدین اوزگوندوز رهبر شیعیان ترکیه گفت : برای لبیک گفتن به حضرت زینب سلام الله علیها و برای اعلام اینکه عباس زینب هستیم روز عاشورا صدها هزار نفر در محله حالکالی استانبول جمع خواهیم شد.
وی افزود: امسال نسبت به سال های گذشته، به خاطر حضرت زینب قلبمان بیشتر اندوهناک است، رهروان نسل یزید، از هر فرصتی برای حمله به حرم دختر زهرا سلام الله علیها، صدیقه ی صغری ، زینب کبری استفاده می کنند اما دوستداران زینب سلام الله علیها به آنها این فرصت را نخواهند داد. 
اوزگوندوز گفت:امسال با برآوردن فریاد «لبیک یا زینب»، زمانی که زینب سلام الله علیها می پرسد چه کسی حرم من را محافظت خواهد کرد به ندای او پاسخ داده و خواهیم گفت: ما مقبره ات را محافظت می کنیم، ما عباس تو می شویم.
وی افزود: به همین دلیل، پیر و جوان، زن و مرد، از هر امکانی که برای اطلاع رسانی داریم استفاده کرده جمعیت عظیمی را در مراسم عاشورا جمع خواهیم کرد به طوری که باعث خوشحالی دوستان و خشم دشمنان شود. 
رهبر شیعیان ترکیه اضافه کرد: این وظیفه همه ماست ، حالا که با نام زینب سلام الله علیها در تمام جهان شناخته شده ایم باید تمام تلاشمان این باشد که مراسم بسیار با شکوهی در روز عاشورا برگزار شود.
در آن روز ما به زینب سلام الله علیها لبیک خواهیم گفت تا دشمنان بدانند که ما نمی گذاریم دست آنها به حرم این حضرت برسد و عباس او می شویم تا یک بار دیگر زینب سلام الله علیها اسیر نشود. 

 


به نقل از ایرنا