به گزارش کرب و بلا به نقل از ابنا، رئیس اساقفه در تشرف به حرم مطهر حضرت عباس (ع) که با حضور هیاتی مسیحی از واشنگتن آمریکا همراه بود ابراز داشت: احساسی روحانی در حرم حضرت عباس (ع) مرا فرا گرفت.

کاردینال «تئودور ماک کاریک» افزود: آیت الله سیستانی مردی محترم، محبوب با جایگاهی رفیع هستند و ما به نقش و جایگاه پدرانه ایشان در بین طوایف مختلف عراق و اندوه ایشان نسبت به آنچه بر ملت عراق و اقلیت مسیحی آن روا داشته می شود آگاه هستیم.

وی در راس هیاتی متشکل از اساقفه کاتولیک و آنگیلکان و آقای ولیام کریف میلر سفیر آمریکا در اوکراین و کشیش جون برایسون شین از کلیسای آنگلیکان و اسقف واشنگتن و کلیسای کادرائیک ملی از حرم مطهر بازدید نمودند.

کاردینال تئودور ماک کاریک پس از بازدید از حرم مطهر و موزه آستانه، با آیت الله سید احمد الصافی تولیت حرم مطهر دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار طرفین موضوعات مرتبط با تحولات منطقه و جنایات نیروهای تروریستی و تکفیری و خسارتهای مادی و معنوی وارده به مردم و شهروندان از سوی این گروه ها را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
کاردینال تئودور ماک همچنین گفت: مسیحیان عراق علیرغم مشکلات و مصائبی که با آن مواجه گردیدند، به شخصیت آیت الله سیستانی و نقش پدرانه ایشان و تالم خاطر ایشان از اتفاقاتی که برای ایشان رخ داده است اعتقاد راسخ دارند.

در این دیدار سید احمد الصافی متولی شرعی حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام در سخنانی به حدیث امام علی علیه السلام اشاره نمود و گفت: امام علی علیه السلام می فرمایند: الناس صنفان إماّ أخٌ لک فی الدین أو نظیرٌ لک فی الخلق مردم در برابر تو دو گونه اند: یا برادر دینی تو هستند یا همسان تو از منظر خلقت. ما نیز فرمایش امام امیر المومنین علی بن ابیطالب علیه السلام را نصب العین و قانون خود قرار داده و آنرا دستور العمل تعامل با برادارن خود از سایر طوائف از جمله مسیحیان قرار داده ایم.