به گزارش کرب و بلا به نقل از ایکنا، شیخ حسن منصوری گفت: دانشگاه قرآنی امام حسین (ع) نیز سال آینده کار خود را در ابتدا با رشته‌های علوم قرآنی و اسلامی آغاز خواهد کرد.
وی ادامه داد: در صورت اعطای مجوزهای لازم از سوی دولت دیگر رشته‌ها از جمله، پزشکی، مهندسی و... نیز به رشته‌های این دانشگاه اضافه می‌شوند.

منصوری تربیت اساتید و مربیان قرآنی را امری بسیار ضروری دانست و ادامه داد: از دیگر برنامه‌هایی که به طور جدی در این شهرک قرآنی دنبال خواهیم کرد، راه‌اندازی دانشکده‌ای تخصصی برای تربیت اساتید و مربیان قرآنی است تا از این طریق بتوانیم مربیانی توانا برای تدریس مفاهیم و علوم قرآنی تربیت کنیم.
مدیر دارالقرآن حرم امام حسین(ع)  اضافه کرد: قرار است عمده فعالیت‌های دارالقرآن حرم امام حسین (ع) در این شهرک قرانی صورت بگیرد و تمامی دفاتر و مراکز پراکنده در سطح کربلا به این شهرک منتقل شوند.

منصوری همچنین گفت: قرار است یک شبکه ماهواره‌ای برای پوشش برنامه‌های قرآنی دارالقرآن حرم امام حسین (ع) و با عنوان «کربلای 2» راه‌اندازی شود که دفتر اصلی و محل ضبط برنامه‌های آن در استودیوهای راه‌اندازی شده در این شهرک خواهد بود.

وی بر نیاز روز افزون محققان قرآنی به منابع و کتب قرآنی تأکید کرد و ادامه داد: بر همین اساس بنا داریم کتابخانه‌ای جامع با وجود تمامی منابع قرآنی مشتمل بر منابع قدیمی و جدید و تمامی مجلات و مقالات قرآنی در شهرک قرآنی امام حسین (ع) راه‌اندازی کنیم تا محققان قرآنی بتوانند با استفاده از منابع آن به تحقیق و پژوهش در علوم قرآنی بپردازند.