به گزارش کرب و بلا به نقل از فارس، حبیب الله ساداتی گفت: در حال حاضر موضوعی نگران کننده وجود دارد که برخی کاروان‌های غیرمجاز اقدام به اعزام زائران به عتبات عالیات می‌کنند؛ در حالی‌ که زائران از امنیت لازم برخوردار نبوده و امکان هر نوع حادثه‌ای وجود دارد.
ساداتی افزود: متأسفانه برخی زائران در این زمینه آگاهی لازم ندارند و با ثبت‌نام در کاروان‌های غیرمجاز با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.
وی در ادامه گفت: نکته قابل توجه این است که کاروان‌های غیرمجاز با دریافت وجوهی پایین‌تر اقدام به اعزام زائر می‌کنند که همین موضوع سبب جلب نظر زائران می‌شود، اما این افراد بعد از انجام سفر متوجه می‌شوند که هزینه‌هایی حتی بالاتر از مبلغ سازمان حج و زیارت پرداخت کردند.

وی تصریح کرد: مشکلاتی از قبیل امنیت سفر، نداشتن پوشش بیمه‌ای برای زائران، فراهم نبودن شرایط دریافت ارز، توأم کردن تغذیه هواپیما و گرفتن هزینه از زائران، گرفتن هزینه تغذیه مسیر سفر از زائران و مهم تر از همه سرو گوشت بوفالو به جای گوسفند در کاروان‌های غیرمجاز از مشکلات عدیده ای است که در سفر با کاروان های غیر مجاز ایجاد می شود.

با توجه به اهمیت موضوع لازم است زائران برای تامین امنیت خود به این موضوع توجه داشته‌باشند تا بتوانند سفر معنوی خوبی را تجربه کنند.