به گزارش سایت تخصصی امام حسین علیه السلام به نقل از شیعه آنلاین، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: طی موافقتی که با تولیت حرم امامین جوادین علیه السلام در کاظمین به عمل آمده پروژه 2 طبقه کردن صحن این حرم اجرا می‌شود.

حسن پلارک در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طی گفت‌وگوهای انجام شده و ابلاغ موافقت‌نامه‌ای از سوی تولیت حرمین امامین جوادین علیه السلام قرار داد توسعه صحن‌ این حرم منعقد شد
 
وی با اشاره به جزئیات این طرح گفت: در این پروژه 3 ضلع صحن باب‌القبله و جناحین صحن موجود حرم مطهر را یک طبقه در زیر و یک طبقه در بالای صحن ساخته خواهد شد که پشت بام آن نیز به عنوان صحن رو باز استفاده می‌شود.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: طراحی و اجرای این پروژه نیز به اتمام رسیده است و در حال حاضر زمین شناسی و عملیات ژئو فیزیک زمین در حال انجام است که پس از آن کار اجرایی آن آغاز می‌شود. اعتبار این پروژه به صورت مشترک بین ایران و تولیت حرمین امامین جوادین است که اجرا و بخضی از تامین اعتبار به عهده ما است.
 
وی با اشاره به اینکه تقریبا اعتباری که در این پروژه ایران اختصاص داده حدود 15 میلیارد تومان است، ادامه داد: همچنین زمان‌بندی اجرای این پروژه 2ساله است که تا پایان سال 93 به اتمام خواهد رسید.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه به پروژه جدید دیگری که در کشور عراق آغاز خواهد شد اشاره کرد و افزود: در پروژه جدید دیگر که با تولیت حرم امامین عسکرین به توافق رسیده‌ایم، کل صحن‌های موجود حرم امامین عسکرین یک طبقه زیرین به آنها اضافه خواهد شد و همچنین کل صحن‌ها نیز به چادرهای متحرک مجهز خواهند شد.
 
پلارک بیان کرد: طراحی این چادرها انجام شده و قرار داد اجرای این پروژه نیز با تولیت حرم منعقد شده است. در این پروژه سرداب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف توسعه پیدا می کند و تنها همان محل غیبت و مناجات امام زمان علیه السلام در سطح باقی خواهد ماند و مابقی سرداب به طبقه زیرزمین می‌رود.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه این طرح تا 2 ماه آینده اجرایی می‌شود ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان و در مدت زمان 3 سال اجرا خواهد شد.
 
گنبد حرم امام حسین علیه السلام مرتفع می‌شود
 
 پلارک در ادامه به پروژه ترفیع گنبد حرم امام حسین علیه السلام اشاره کرد و افزود: موافقت طرح ترفیع گنبد حرم امام حسین علیه السلام در هفته گذشته ابلاغ شده است که مقرر شد که عملیات اجرایی این پروژه توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان که از گذشته متقاضی اجرای این طرح بوده اند انجام شود.
 
وی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه در حال حاضر در حال انتخاب پیمانکار و مشاور هستیم.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه این پروژه با اعتبار 30 میلیارد تومان که کل اعتبار آن توسط متبرعین استان کرمان تامین شده اجرا خواهد شد ادامه داد: این طرح بین یک‌سال و نیم تا دو سال به طول می‌انجامد که کل کار بر روی زمین انجام می‌شود و پس از کامل شدن روی گنبد نصب خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح ارتفاع گنبد حرم امام حسین علیه السلام 4.5 متر افزایش پیدا خواهد کرد.